|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Blir profeten tråkket på?I Stavanger har man nedfelt plater i bakken som har fotavtrykk og navn til flere fredsprisvinnere. På en av disse platene står navnet og fotavtrykkene til fredsprisvinner Muhammad Yunus. Muslimsk Fellesråd mener at platen bør fjernes fra bakken og plasseres i øyehøyde for å unngå at profetens navn tråkkes på.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Jeg ser bare for meg et (en?) meme som går på FB der det står: «Har DU husket å være krenka i dag?».
Nenne Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04) Sist redigert av Nenne : 20-07-19 kl 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Jeg tenker at dette er innenfor hva man bør tåle. På linje med griseskilt på barneavdelingen på sykehus.
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Dette er nærmest parodisk på krenkethet, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Jeg følger tankegangen til en venn som er religionshistoriker; det er sikkert snart valg i en lokal moské eller forening; noe som krevet litt utspill og oppmerksomhet, for dette er å lete opp saker å være krenket av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ihuga feminist
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Jeg syns dette er et ekstremt uheldig utspill fra Muslimsk Fellesråd, og jeg frykter at dette i alt for stor grad skaper problemer for muslimer.
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Siden plaketten er laget sammen med og godkjent av den som er av-navnet, har ikke andre noe med det. De sier vel bla at man bør snakke med fyren, men han har jo nettopp medvirket. Stjernene i Hollywood er ikke helt likt - dem betaler jo stjernene for selv, om enn etter invitasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Slikt gjør meg bare oppgitt, lei og trist, for dette vil være med på å forsterke «Oss mot Dem-« polariseringen. Det vil ikke føre noe fornuftig med seg at Muslimsk råd kommer med et slikt utspill.
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?
Det tenkte jeg også da jeg leste denne saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Eg skjønner at ein del konservative muslimer opplever det slik, utifrå min kjennskap til islam. Men eg tenker likevel at det er uklokt av Islamsk råd å fronte denne saken.
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?
Dette tror jeg han kan ha rett i:
![]() |
#16 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Men det er jo utrolig kjipt at 1) noen uttaler seg uten mandat og 2) media refererer fra hvem som helst uten å sjekke posisjonen til vedkomne. Jeg kan ikke snakke på vegne av min arbeidsgiver om hva som helst, liksom. Og dette feltet er så himla sårbart.
![]() |
#17 |
ihuga feminist
![]() Sv: Blir profeten tråkket på?Og nå syns fredsprisvinneren at den bør fjernes: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-boer-fjernes
Sukk.
![]() |
|
|