|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Jeg har en datter som skal opp i 7.klasse. Bruken av PC er minimal så langt, det er stort sett til noen få lekser av og til. Hun har straks bursdag, og jeg lurer på om PC kunne vært noe å tenke på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?På ungdomskolen vår får de ipad. Uten tastatur og mus, så helt bort i natten dumt er det på ingen måte.
![]() |
#3 |
Javel?
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?
Lovende..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Mine elever har fått Lenovo PC med trykkfølsom skjerm, men disse PCene føles det som om det er noe som feiler hele tiden. Jeg ville hørt hos en forhandler hva som anbefales for bruken og aldersgruppen.
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Jeg har iPad med tastatur, og for meg er det ikke fullgodt alternativ til PC. Det er ikke like godt å skrive på, er litt skranglete sånn at det nesten krever at jeg sitter ved et bord og jobber og tastene bråker overraskende mye.
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Jeg har samme som Adrienne. Mitt tastatur sluttet å virke etter et år. Litt googling fortalte meg at det er et kjent problem, som bare fikses med å få nytt tastatur. Typisk at det skjedde rett etter at garantien gikk ut. :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?På skolen til jentene får de iPad med tastatur i første klasse og det fungerer bra.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Min ungdomsskule-elev bruker PC mykje både heime og på skulen. På skulen bruker ho Chromebook. Heime har ho ein gaming-laptop som ho brukar både til gaming og skulearbeid.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?
Akkurat tekstbehandling er jeg ikke så bekymret for. Der er det åpenbart en generasjonsgreie: min 17-åring skriver alle tekstene sine på mobiltelefon(!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
Jeg gikk med Eplehuset med mitt da det røk etter 1,5 og fikk nytt uten spørsmål.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Chromebook kan være et godt alternativ. Mannen kjøpte det for å kunne bruke til streaming og surfing når han er på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Det kjem litt an på kva slags programvare det er forventa at dei skal bruke på PC-ane. Mi erfaring er riktignok frå vgs. Men eg veit at i ein del fylkeskommuner får elevar lisenser til ein del programvare som kan installerast for bruk i skuleperioden.
![]() |
![]() |
#13 |
Javel?
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Hos oss får elever både på barne- og ungdomsskolen lisenser på office-produkter som Word, ExCeL etc, så det er ikke noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
Dummingene.
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Minsten her kommer muligens til å bruke det nå i 7.trinn. De får ipad, men vi må fikse tastatur selv.
Sist redigert av star : 02-08-19 kl 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Det er stadig flere kommuner som satser på iPad til alle elever.
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Joa, men det at mange skular legg opp til iPad-bruk, betyr ikkje st iPader ein fullgod erstatning for PC på skular der det er lagt opp til å bruke PC. Foreldreportalen kan ikkje svare på korleis din skule planlegg å bruke IKT i undervisninga. Dersom det er ei forventning ol PC til bestemte arbeidsoppgaver, er ikkje nødvendigvis iPad eit fullgodt alternativ, sjølv om naboskolen bruker iPad og programvare berekna på iPad.
![]() |
![]() |
#19 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Ipad er ihvertfall ikke et «fullgodt» alternativ, etter mitt syn. Har fått ipad med tastatur på jobb, og det er ikke noe særlig. Lenge siden tastaturet ble parkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?Ipad er jo kjempedyrt, så hvordan det skal bli billigere enn en pc har jeg vanskelig for å se for meg. Svogeren min, som er lærer i vgs, bruker ipad til alt på jobb, og fremsnakker det veldig. Så det kan nok helt sikkert være et fullgodt alternativ, men han har jo også den aller dyreste ipaden. Jeg ville kjøpt pc så lenge ikke skolen spesifikt har bedt om ipad.
![]() |
![]() |
|
|