Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Liker dere campingferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 22:07   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker dere campingferier?

Inspirert av Maribos tråd så ble jeg nysgjerrig på hvordan det står til med campinginterressene her inne på forumet.

Liker dere campingferie? Hva er det som gjør at dere liker/misliker denne måten å feriere på?
Hvorfor velger dere campingferie?
Camper dere med telt? Har dere campingvogn?

Selv har jeg et merkelig anti-forhold til camping. Jeg har forsøkt den siste tiden å jobbe med meg selv på det området. Jeg har aldri sovet godt i telt, har aldri likt campingplasser noe særlig og det å bo på campinghytter er siste utvei hvis vi trenger overnatting.
Hos meg handler det ikke om snobberi på noe vis. Hotellene, ungdomsherbergene og pensjonatene vi har vært på gjennom årene har vært av ymse slag. Jeg har bodd på steder i utlandet som jeg tror folk her ville ha grøsset i vinkel av med utedo med slanger i gresset, digre edderkopper og kakerlakker. Jeg hadde glatt reist tilbake til dette stedet og til enstjernerspensjonatet i Kairo.
Jeg stiller ikke store krav til overnattingssteder. Det er likevel noe med camping som ikke frister meg. Vi var på noen campingferier i oppveksten og det kan hende at de opplevelsene har påvirket meg. Kanskje jeg bør gjøre noe med campingholdningene mine. I det minste bør jeg finne ut av hva det er med camping som ikke tiltrekker meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:11   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere campingferier?

Om jeg liker camping? Hahahaha! Nei. Jeg liker å sove komfortabelt, og jeg liker å ha dusj og vannklosett så nært at jeg kan gå naken ut om natten om jeg har ærend.

Gammel 28-07-07, 22:17   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vi liker camping og ungene elsker det

Vi har helt ny campingvogn, ganske stor, og stortrives der.
Dobbeltseng med fjærmadrasser, bad med do og vann i springen .

Telt liker jeg ikke. Supert med campingvogn. Pakker alt i skuffer og skap og har alt av egne ting.
De nye vognene er veldig stilige

I år var vi på en helt super campingplass i Sverige, Daftø. Virkelig storkoste oss.
Kunne ikke tenkt oss å bo på hotell i sommerferien

Når vi ikke kjører på ferie har vi den fast på fjellet med terasse og vintertelt. På stølen til svogeren min. Vår egen lille hytte

Gammel 28-07-07, 22:57   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er oppvokst med teltferier. Det var supert. I voksen alder har jeg kun testet 1 gang; 16 dager camping i Nord-Norge for 3 år siden. Da var jeg attpåtil gravid. Det var kjempeflott.
Neste år skal vi teste litt camping med poden tenker vi. Jeg kan ikke tenke meg hverken campinghytte eller vogn; bare telt. Deilig med frisk luft, tromming på teltduken, lykt om kvelden - og nostalgi fra barndommen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:58   #5
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Liker dere campingferier?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Om jeg liker camping? Hahahaha! Nei. Jeg liker å sove komfortabelt, og jeg liker å ha dusj og vannklosett så nært at jeg kan gå naken ut om natten om jeg har ærend.

(men jeg sover ikke naken)

Det er uansett uaktuelt med camping ferie pga. snuppas spesielle behov.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:59   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt campingvogn i mange år, og stortrives. Nå står vogna på et turistsenter og vi bruker den som hytte. Ungene har alltid elsket å være med, jeg tror det er for at vi var så nære hverandre. De sovent mens vi voksne satt og pratet.

Det er komfortabelt med spingmadrasser. Det eneste minuset er når vi kommer dit i - 20 C på vinteren og vi har kjørt lant i en varmt bil. Det går noen timer før det blir varmt.

Gammel 28-07-07, 23:01   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Selv har jeg et merkelig anti-forhold til camping.

Jeg også. Og jeg er nok fordomsfull, for jeg har aldri prøvd. Men du vet Mosvangen Camping? Ikke søren om jeg hadde trivdes i de hyttene der!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:03   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten er det uaktuelt pga gresspollenallergi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:09   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker camping. Men i vogn, ikke telt.
Vi hadde campingvogn i to år, men solgte den fordi vi ville ha noen somre sørover. Nå har vi hatt to fantastiske Spania-turer, og er sugen på vogn igjen. Vi vurderer både faststående vogn med spikertelt, og vogn til å kjøre med. Jeg tror vi kommer til å ende opp med faststående de første årene, og få både i pose og sekk: syden og camping.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:11   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ikke telt. IKKE!
MEn hytteferie er koselig.

Gammel 28-07-07, 23:14   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NEI!! Jeg vil heller spise rått smalahove enn å ligge i telt. Campingvong med do og dusj er greit, samme med hytte (med dusj og ordentlig do). Teltturer er et sant helvete. Jeg føler meg skitten og ekkel. Men så spiser jeg ostepop med gaffel eller hansker også da.

Gammel 28-07-07, 23:18   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Når man leier campinghytter, må man vaske seg inn og vaske seg ut. Med egen hytte på hjul er det mye lettere. Man stopper og tar hvilepauser når det er behov, man kan lage middag hvor som helst. Og man slipper den uendelige vaskingen.

Gammel 28-07-07, 23:21   #13
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

....

Sist redigert av lil'c : 29-07-07 kl 14:52.
Gammel 28-07-07, 23:22   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Liker dere campingferier?

Nei, full av fordommar mot campingliv.

Gammel 28-07-07, 23:24   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så fordomsfull at jeg synes det er helt annerledes med telt enn med vogn. Det er antagelig enda verre enn å ha fordommer mot alt campingliv .

Vi var altså 16 dager i Norge i telt. Vi hadde aldri hatt råd til det på noen annen måte. Jeg bor heller i telt enn på vandrerhjem og lugubre herberger (ja. Jeg har prøvd dem også, dog mest i utlandet).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:26   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Liker dere campingferier?

Jeg hater i hvert fall å sove i telt (og jeg har prøvd). Teltferie er uaktuelt. Jeg har ikke prøvd meg på campingvogn/-bil, men ser liksom ikke helt for meg at det er noe for oss heller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:29   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Har kun campert en vinter. Dvs. weekend-campert en vinter da jeg var weekend-skibum en sesong i Trysil i ungdommen. Det var ok. Campingen altsaa. Hverken mer eller mindre. Liker hoteller bedre jeg. Luksusdyr.

Gammel 28-07-07, 23:36   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg vet ikke helt. Campingvognene har jo blitt som små luksushytter, så det og telt er ikke sammenlignbart. Vi besøkte Daftø på dagstur hjem fra Danmark i år, og den plassen var noe helt for seg selv da Ungene ville ikke hjem!

Vi kunne forsøkt campinglivet en sesong, hvis vi hadde hatt en grei vogn. Telt orker jeg nok ikke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:37   #19
lil'c
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men så spiser jeg ostepop med gaffel eller hansker også da.

*kremt*
Jeg skal visst ikke le av det, jeg prøvde nå med gaffel, og herlighet så deilig, slipper alt gris og lukt på fingrene!

Gammel 28-07-07, 23:43   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også en sterk antipati mot camping.
Jeg liker plass rundt meg. Jeg klarer ikke å se kosen med å bo så tett opp i hverandre som man gjør på en campingplass.
Jeg får ikke sove i telt, så det er bare i nødsfall, og kun for en natt om gangen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.