|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dugnad når barnet er over 18 årFørst og fremst: Vi bidrar fremdeles, og vi har alltid deltatt på de dugnadene vi har fått til eller som er forventet. Så spørsmålet mitt er litt mer på prinsipielt grunnlag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årJeg kan bare svare for korps - hos oss er foreldrene med på dugnad så lenge barnet er med i korpset. Veldig mange av våre er med helt til de er ferdige på videregående - da har jo mange av dem fyllt 19.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årMin erfaring med både idrett og korps, er at ungdommene gjerne overtar mer og mer dugnader selv. For eksempel varetelling er de med på fra konfirmasjonsalder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årJeg er lagleder for et fotballag med jenter mellom 14-16 år. Der får vi nå lov til at jentene selv stiller på dugnad så lenge det også er en voksen pr økt. 17-åringene i samme klubb får gjøre dugnad uten voksne.
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 år
Får ikke vekk det 16-tallet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Dette lar seg ikke gjennomføre i hennes idrett (svømming). Men ser poenget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årGodt spørsmål. I rideklubben er det nok ikke forventet at foreldre stiller på dugnad for hesteeiere over 18, men da vi jo ungdommen selv stille. Det er ganske mye dugnad på stevnene og ikke så mange ryttere over 18 som konkurrerer. De som gjør det (og fremdeles er unge), har foreldre som stiller. Det ser jeg for meg at vi også kommer til å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årVår går på friidrett, det er MYE dugnad. Arrangementene krever utrolig mange funksjonærer. Nå konkurrerer ikke hun så mye, men hun er med og trener og da må vi bidra. Sist helg var hun på dugnad selv da vi ikke kunne. Så vi faser henne inn. Ser for meg st jeg kommer til å fortsette å bidra på et og annet stevne også etter at hun er blitt voksen. Da har jeg jo mye bedre tid til sånt.
![]() |
#9 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årJeg tror at i eldste sin idrett så er det de selv som har diverse dugnadsplikter etter en viss alder. Da på A-lags kamper.
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet ikke om vi kan forvente det, men det er en forutsetning at alle familiemedlemmer som kan, er med på loppedugnad hos oss. Vi tjener mye penger på lopiis, så mye at vi har valgt å droppe andre dugnader. Hvis dugnadsinnsatsen synker vesentlig, vil vi jo måtte revurdere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tatt på
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årFor et skolekorps vil jeg si det er naturlig at foreldre stiller så lenge barnet spiller. Når ungdommen begynner i ungdomskorps/voksenkorps er det naturlig at medlemmet selv stiller, med en bonus om foreldre stiller.
![]() |
#12 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årI klubben til gutta oppfordres utøvere over 18 til å stille selv, de har ofte security- og riggeoppdrag som passer gpdt for godt trente ungdommer. Men mor stiller seff også. :kul:
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årJa, naturlig er det sikkert. Og jeg har ikke vurdert å slutte. Men jeg ble mer og mer betenkt over temaet jo mer jeg har tenkt på det i dag. Jeg er nok preget av å være dritt lei av all oppfølgingen mine unger har fått, får og trenger, og kjenner jeg blir litt sur inni meg over forventinger som kanskje ikke burde være der. Jeg vet ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årNår det gjelder svømmingen, så er det ikke organisere sånn. Det er ingen aldersbestemte partier der. Det svømmer folk i alle aldre, på alle nivåer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årJeg kommer nok til å sende ungene på dugnad når den tid kommer, de kan like godt venne seg til å bli Folk Som Stiller På Dugnad. Jeg solgte pølser hver 17. mai fra jeg gikk på ungdomsskolen, det hadde jeg ikke vondt av. Faren min er det kanskje verre med.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årTenker at ungdom som har fylt 18 må kunne forventes å ta dugnader selv, evt bytte vakt eller be om annen oppgave. For kamper og den slags bør laget som utgangspunkt ta hensyn til det. Det kan jo også ordnes ved at de eldre får oppdrag på andre dager/ for andre lag om det er veldig vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Enig i det, og det er også tenåringen. Men som jeg skrev, så er det mange dugnader som det er umulig for utøver å delta på, det kreves et ekstra menneske. Det er heller ikke mulig å bytte noe som helst, det er ikke lagidrett og kamper det er snakk om her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Er det mulig å betale seg ut av noen dugnader?
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det vet jeg det er (har nabo på 14 som svømmer aktivt). De betaler en ufattelig sum for svømming i løpet av et år.
![]() |
|
|