|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Maser videre om hus og salg og kjøp og sånn. Vi skal selge huset vårt om mange måneder. Men jeg tenker jeg vil begynne allerede nå å male og rydde for å ikke måtte stresse i siste liten. Huset er over 40 år og delvis pent, delvis utdatert, delvis pusset opp for 12 år siden. Tre bad, to stuer, 4-5 soverom, walk-in, masse boder og greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Jeg ville faktisk ikke prioritert å male. Dette er noe jeg som kjøper ville ønsket å gjøre selv. Slik du beskriver boligen (slitent kjøkken, gulnet parkett, delvis utdatert etc.) vil jeg tro at mange vil ønske å pusse opp selv og da får du ikke noe igjen for det du har gjort før salg. Kanskje blir boligen til og med kjøpt av noen som ønsker å flytte vegger etc. og da er jo nymalt absolutt ingen fordel. Hvis du likevel vil male, ville jeg ikke gjort dette før rett før. Bare da ser det nymalt ut. Det er utrolig fort gjort å få flekker etc. og du vil jo kanskje også henge opp bilder etc. og da er jo vitsen med nymalt borte synes jeg. Jeg ville prioritert rydding og evt. snakket med en megler og hørt vedr. oppussing. Jeg er jo ingen ekspert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Jeg ville gjort så lite som mulig, men malt i nøytrale farger. Festet løse dørhåndtak, lister osv. Badet og kjøkkenet vil nok nye eiere ta.
05 og 08 Sist redigert av millact : 29-08-19 kl 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Etter mitt syn er det fort gjort å undervurdere hvor utrolig mye det er å rydde og få bort. Min erfaring er også at man kan være ganske "påholden" i forhold til hva som skal ut i første runde, og at for hver rydderunde er det mer som forsvinner |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Hvis det er lenge siden det er malt, så synes jeg godt man kan gjøre det. Vedlikehold, kalles det da. Forutsetter at arbeidet blir pent gjort, uten slurv i kantene. Ofte er det også sånn at om man fjerner bilder, hyller og ting som har hengt oppe lenge, så har det blitt fargeforskjell på veggen - og det kan være mange spikerhull som bør sparkles og males over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Enig med -ea-. Det der handler om å gi et godt førsteinntrykk. Da vi skulle kjøpe hus var vi skikkelig skeptiske til sånne småting som ikke var i orden.
![]() |
#7 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Vi solgte huset etter min far nå før sommeren og fikk følgende anbefaling fra megler;
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Rydd, rydd, rydd og rydd, ta bilder og vis til oss på FP, så skal vi gi tips videre.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?
Ja. Konsentrer deg om å rydde og fikse ting nå (tar lenger tid enn man tror) og så ser du etterpå hva det er tid til. Det er lettere å male når mye ting er forsvunnet ut av huset.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Maling er ikke noen veldig stor investering og gir et bedre førsteinntrykk så det syns jeg at du skal gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Vi selger nå og fikk en time med boligstylist/interørarkitekt. Veldig greit å ha med. NB! Vi hadde ryddet før hen kom.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?Jeg ville malt slitne vegger, men ikke byttet gulv og slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Selge enebolig, hva bør jeg prioritere å gjøre på forhånd - tips og triks?
Enig. Selv om de som kjøper kan ende opp med å pusse opp så kan det tiltrekke noen som kan tenke seg å flytte inn «as is». Du vil ha så mange som mulig til å by. Maling er relativt billig fornying hvis man gjør det selv.
![]() |
|
|