|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Valgkretser og flyttingJeg har fått digitalt valgkort, det er skrevet ut før Folkeregisteret registrerte flyttemeldingen min. Det står derfor at jeg skal stemme i valglokalet som tilhører mitt gamle nabolag.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Valgkretser og flyttingManntallet tas ut 1. juni tror jeg og da bestemmes det hvilket valglokale du "hører til". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Valgkretser og flyttingJa, men det vil vel ta lenger tid å finne meg i manntallet?
![]() |
#4 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Valgkretser og flyttingManntallet ligger nå elektronisk, så det er ikke noe problem. Den gangen vi satt med store bøker med manntallet så var det styrete å stemme i andre lokaler, men nå finner vi alt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Valgkretser og flyttingViss du førhåndsstemmer før fredag har det ingen betydning kor du stemmer og kor du bur.
![]() |
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Valgkretser og flyttingOppfordringen til alle som virkelig vil ha med seg valgdagen i valglokalet er å melde seg som valgmedarbeider neste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgkretser og flyttingManntallet er tatt ut 30. juni, men så lenge du bor i samme kommune kan du stemme hvor du vil i kommunen. Har du flyttet til annen kommune så må du forhåndsstemme når du har flyttet etter 30. juni. Da vil de ikke finne deg i manntallet. Ta med valgkort når du stemmer uansett, for det er så enkelt for oss som jobber med valg å bare skanne dere inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|