|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Smugleser
|
![]() E-bok sendt til Kindle, vises ikkeAdresser dobbeltsjekket, vellykket kvittering mottatt dra E-bok, Kindle restartet, på nett og synket.
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: E-bok sendt til Kindle, vises ikkeHar du sjekket om den ligger under "your content and devices" på Amazon sine sider? For hvis den ikke gjør det har det gått galt et sted i sendingen. Hvis den ligger der kan du prøve å tvinge den til kindle ved å sende den fra nettsiden.
![]() |
#5 |
Smugleser
|
![]() Sv: E-bok sendt til Kindle, vises ikke
Ja, ligger ikke der. Har sendt mail til E-bok, men de svarer sikkert svada i slutten av september. (Og som nevnt, har fått kvittering på at den er vellykket sendt.)
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: E-bok sendt til Kindle, vises ikkeKan du laste ned boken i ePub-format? I så fall kan du bruke enten Calibre eller en onlinetjeneste for å konvertere til mobi og sende fra egen e-post. Det er jo ikke perfekt måte å gjøre det på, men det funker.
![]() |
#7 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: E-bok sendt til Kindle, vises ikkeStår kindelen innstilt på å vise bare bøker, eller alle dokument? Jeg slet med det i sommer og fant den plutselig. Gikk jeg på kindle appen på telefonen fant jeg den, men ikke i selve kindelen. Tror ikke bøkene fra e-bok alltid registreres som bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
Hvis den ikke vises under "Content and devices" på nettsidene så har den ikke ankommet Amazon. Da hjelper det ikke å filtrere på dokumenter på Kindle. Men ellers er det en kjent feilkilde, var litt forvirret selv rett etter at de introduserte den featuren på kindlen min.
![]() |
#9 |
Smugleser
|
Ke?
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
I bokhylla di hos ebok.no har du mulighet til å laste ned boken. Da får du den i epubformat, et format som ikke kan leses av kindle. For å fikse det kan du konvertere til riktig format (mobi) ved hjelp av et program som heter Calibre (som er gratis) eller du kan bruke en onlinetjeneste. Jeg har prøvd denne før: https://www.zamzar.com/convert/epub-to-mobi/ og den funket ganske greit.
![]() |
#11 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: E-bok sendt til Kindle, vises ikkeJeg tror det Isolde beskrev løser problemet. Hadde samme issue tidligere i sommer.
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
Ikke hvis boken ikke ligger hos Amazon, da har den hengt seg opp et sted mellom ebok.no og Amazon.
![]() |
#13 |
Smugleser
|
Ja. Alle de andre bøkene mine sendt fra e-bok ligger der. Det er Kalvøs hyttebok, forøvrig, som har endel fotografier. Kanskje det er det som er problemet?
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: E-bok sendt til Kindle, vises ikkeJeg måtte legge inn ny adresse på godkjent-listen, men det gjaldt ark.
![]() |
#15 |
Smugleser
|
![]() Sv: E-bok sendt til Kindle, vises ikkeFasiten var at E-bok måtte konvertere akkurat denne boka manuelt. Mao kunne Adriennes forslag muligens ha løst problemet om jeg gadd å prøve selv via PC.
![]() |
|
|