|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye koster 20 kvm platting?Sånn cirka, hva bør jeg regne med? Enkel platting på flatt underlag, rett utenfor stuedelen av nyoppført hus. Ikke noe fancy. Altså tre. Litt tykkere enn de tynneste bordene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvor mye koster 20 kvm platting?Vi bygde nylig en platting som er kanskje dobbelt så stor, med blomsterkasser og gjerde. Bygd av snekkere som jobbet hvitt. Kostet ca 130.000 inkl materialer, arbeid og mva.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 13-09-19 kl 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye koster 20 kvm platting?Vi byttet bord på er slik terrasse (bare mindre) i sommer, brukte denne størrelsen på bordene, mener jeg det var. Blir fem tusen for tjue kvadrat. Vi gjorde jobben selv. Aner ikke hva disse bjelkene under heter eller koster, de må dere ha i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvor mye koster 20 kvm platting?Jeg bygde platting på 25 kvm rundt inngangspartiet vårt i sommer. Bjelkelaget ligger på Lecastein, og den er bygd slik at den er i samme høyde som gulvet innenfor. Det er to trapper med ett trinn på hver. Alt i alt kom materialer, inkl Lecastein og bjelkesko på ca 7500,-. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye koster 20 kvm platting?Det finnes noen terrassekalkulatorer, mener både Monter og Byggern har slike kalkulatorer, da får du en pekepinn. I tillegg trenger du (avhengig av underlaget) duk, singel, dragere, vinkler, terrasseskruer. Maks 10 000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor mye koster 20 kvm platting?Vi bygget en platting utenfor inngangspartiet i år, men pga helling i terrenget og mine ønsker om en bred «benk» til evt blomsterpotter og lykter på 2 av sidene og dermed støping av 4 sokler samt dekke på utsiden omtrent som et 6 meter langt gjerde gikk det jo en god del mer materialer enn bare rett på marka.
![]() |
|
|