|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Angre/heve kjøp av mobiltelefonSvigerfar har «blitt lurt» til å kjøpe iPhone.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Angre/heve kjøp av mobiltelefonMan han har ikke kjøpt telefonen ved fjernsalg, så da gjelder ikke den angreretten du viser til. Når man kjøper i butikk har man egentlig få rettigheter hvis det ikke er noe galt med varen. Det hender at butikkene lar deg bytte, men det er ikke en juridisk rettighet du har.
![]() |
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Angre/heve kjøp av mobiltelefonMen han må jo reklamere om ikke telefonen lar seg skru på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
![]() Sv: Angre/heve kjøp av mobiltelefonOki, så han har ikke noen "rettigheter" når han har blitt "lurt" til å kjøpe en sånn komplisert telefon da?
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Angre/heve kjøp av mobiltelefonDu har nok ikke noe krav om å få hevet kjøpet. Men ville sendt en grundig klage til butikken og på den ansatte som har fått til det her med en gammel mann. Så kanskje litt velvillighet fra butikken gjør at dere får levert den tilbake og får en type han trenger/kan klare å bruke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Angre/heve kjøp av mobiltelefonJeg ville klagd til butikken. De har lurt han til å kjøpe en vare han ikke trenger. Ta evt i bruk Forbrukerrådet. Det finnes noen regler for slikt.
![]() |
![]() |
#8 |
Tja...
![]() Sv: Angre/heve kjøp av mobiltelefonTakk for alle svar.
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: Angre/heve kjøp av mobiltelefonDet samme skjedde med faren til en venninne for et par uker siden. Hun troppet opp i butikken, forklarte alt og fikk alt i retur. Selvfølgelig skal de ikke utnytte eldre mennesker på denne måten.
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Angre/heve kjøp av mobiltelefonDette høres veldig ut som en telefonselgebutikk på vårt lokale kjøpesenter - de er notoriske for å svindle eldre mennesker til å kjøpe telefoner og ekstrautstyr i dyre dommer, snakker kunden trill rundt, og lurer dem i tillegg til å bryte forseglinge på eska i butikken, etter at kontrakt er underskrevet. (Min egen svigermor inkludert, og hun er ei oppegående dame, og ble likevel lurt trill rundt. Jeg var så sinna at jeg freste da jeg hørte om det.) Det har vært endel medieoppslag rundt akkurat den telebutikken, og jeg tror at kunden i et par tilfeller har fått hevet kjøpet, men det er først etter masse bråk og sak i avisa. Svigermor orka ikke å gå den runden, så hun endte opp med å beholde alt hun hadde endt opp med å kjøpe.
![]() |
|
|