|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydEldstemann er lærling og skal opp alt fra 05.10 - 05.30 og det er mor som trår til og vekker han for han enser ikke alarmer.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydKjøp en skikkelig vekkerklokke med høy lyd, en som ringer hvert 10. minutt.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydVåkner han hvis lyset går på? Kanskje ikke? Ikea og Philips har pærer som styres av en app og du kan stille dem til å slå seg på på et gitt tidspunkt.
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydEn av disse? Jeg likte spesielt godt den håndgranaten.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydHa vekkerklokken i andre enden av rommet er mitt tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lyd
Åh! Det må jeg prøve. Kaffekanne kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydKan det være bedre å ha en alarm som bruker lys til å få ham til å våkne?
![]() |
#10 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydVi bruker sonos med musikk til han som er vanskelig å vekke her. Det år ann å justere lyd for hver enkelt alarm. Også musikk. Så man kan starte med musikk han liker og gå over på spillelister som bare plager. På vår hjelper det og å få på lyset i rommet. Det handler om at det å våkne er vanskelig fordi han har vansker med å skru på hjernen å få den aktivert. Med lys i rommet får ikke hjernen slå seg av på samme måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydTakk for tips.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydDet med egen motivasjon er utrolig viktig del av det. Eldstemann våknet ikke av alarmer og det ble masse forsovelser til skole. Så fikk han jobb og det har ikke vært en eneste forsovelse. I sommer begynte ham på jobb kl 06 og det gikk veldig fint. Nå er han begynt på skole igjen etter ett års pause og fortsetter med å klare å stå opp og komme seg avgårde til rett tid. Det jeg merket var at jeg måtte gi ham ansvaret selv, jeg tok en lang periode ansvar for at han skulle våkne. Lærte til yngstemann, så jeg jobber med meg selv og ikke gå i samme fellen en gang til. Foreløpig går det greit med oss begge |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tja...
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydJo, det er sant. Det blir mye styr og kjefting fordi han legger seg ned igjen. Men han trives og vil på jobb. Og det er dødsviktig for motivasjonen når han skal stå opp før halv seks altså.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydDet er vanskelig å ikke ta ansvar om morgenen. Erfaringen med vårt «klare selv»-barn er at det faktisk blir mye bedre om vi er enige om at jeg ikke skal foreta meg noe som helst ... og klarer å gjennomføre. Da rekker hun det med god margin. Men fy fillern så mye det krever av meg å ikke mase når jeg ser på hvordan hun disponerer tiden sin. Det er visst MYE viktigere å ligge på sofaen med snap i 15 minutter enn å lage en skikkelig frokost.
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydHaha, kjenner igjen altså.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkerklokke/ringelyd med høy/irriterende lydKjenner meg så godt igjen! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|