|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() KomfyrvernMin mor og samboer trenger komfyrvern. Hvor kjøper man det? Finnes det ulike typer?
05 og 08 Sist redigert av millact : 26-11-19 kl 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KomfyrvernDet kjøper du gjennom elektrikeren som monterer det, vil jeg tro.
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: KomfyrvernMutter'n fikk komfyrvakt gjennom hjelpemiddelsentralen før diagnosen var klar. Utredning var på gang da. Jeg tror også det kan gjøres via vanlig elektriker, slik Sir Haltende sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() Sv: KomfyrvernDet finnes ulike typer og du får det hos nærmeste elektriker. Koster 4-5000 ferdig montert. Jeg tror du kan få rabatt på forsikringen når du har installert komfyrvakt, kanskje.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: KomfyrvernTakk. Jeg ber min mor ringe elektriker i morgen. Samboeren vil neppe ha, men han får ikke velge.
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: KomfyrvernDet er virkelig ingen grunn til å ikke ha altså. Man merker den ikke i det hele tatt (i alle fall ikke hvis man velger en modell som ikke er grisestygg og skal monteres midt på veggen), og det er god sikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: KomfyrvernJeg lurer på om det skal bli julegave til mine foreldre, men er redd de, særlig pappa, som er hovedgrunnen til at jeg vil det, skal bli fornærmet...
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]() Sv: KomfyrvernKomfyrvakt er påbudt i nye installasjoner, så hvis du pusser opp kjøkkenet så skal det monteres en. Jeg tror det ble innført i 2010 ca. Og det er en veldig billig forsikring mot ulmebrann.
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: KomfyrvernVi har, og mannen hater den av samme grunn som Polyanna sin familie.
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: KomfyrvernVi har en magnetisk en. Ikke kjøp det hvis de er litt imot. Altfor lett å ta den bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Komfyrvern
Det som skjer om man fjerner den, eller prøve å plassere den et sted den ikke skal være, er at den merker det og skrur av koketoppen. :btdt:
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Ikke vår. Kanskje det er noe feil med den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Ikke vår. Den lå i vinduskarmen i et år før jeg fikk somlet meg til å feste den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Har akurtt flyttet og her er den irriterende pipedings. Påbudt for alle som har byttet komfyr siden 2010
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: KomfyrvernVi har, siden vi pusset opp kjøkken i 2016. Den var irriterende i starten, nå er den ikke noe stort problem og piper sjelden. Kontakt elektriker, så får de installert og koblet opp. Vi har en sånn liten en med magnet.
![]() |
|
|