|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Facebooks algoritmer og reklameHvordan foregår egentlig dette?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-12-19 kl 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameHar du android telefon? Da vet ihvertfall Google hvor du har vært.
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameHar facebook tilgang til din posisjon? Har du det skrudd på på telefonen og facebook har tilgang? Hvis det er tilfelle vet de jo at du var der i går. Måtte du google for å finne adressen? Da legger du også igjen spor.
![]() |
#4 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameHar du aktivert Siri? Jeg tror disse talehjelperne lytter hele tiden.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameJeg har dem mistenkt for å avlytte telefonen min, for jeg synes stadig oftere at jeg får opp reklamer for ting jeg bare har snakket om. Men vi har Google Home, så jeg må trolig bare skylde meg selv. Jeg vet jo at den lytter på oss.
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameJeg måtte ikke google for å finne adressen nei, men jeg har android, og det kan hende posisjonen min var på ja.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-12-19 kl 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklame
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklame
Ja, jeg er jo vant med at det dukker opp annonser fra steder jeg har besøkt nettsiden til, eller googlet, men det som forvirret meg her var at jeg aldri har vært på nett og søkt verken på denne eller andre stoffbutikker, jeg syr aldri, og interesserer meg ikke for søm og stoffer. Jeg bare snakket om den. Og gikk dit til fots. Du får virkelig følelsen av at de er tankelesere av og til.
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameJeg tror, vet, at vi legger igjen absurde mengder spor. Jeg liker det ikke, men er ikke overrasket hvis dette ikke er tilfeldig.
![]() |
#10 |
Semiaktiv
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameNei, tilfeldig er det ikke. Jeg var der for første gang i går (dvs har sikkert gått forbi den da, flere ganger, uten å legge merke til den), det er en forholdsvis liten butikk som jeg aldri kan tenke meg driver utstrakt annonsering. Jeg har i alle fall aldri hørt om den før (men som sagt, jeg syr ikke), og annonsen dukket opp for første gang i dag.
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameDet tok Facebook kun få minutter å oppdage at jeg var på øyeavdelingen på sykehuset og bombardere meg med brillereklame, for optikere på nevnte sted. Jeg har ikke på stedsangivelse og har ikke Google home. Jeg holder en knapp på at de leser tanker.
![]() |
![]() |
#13 |
Semiaktiv
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameJa, jeg har ikke forlatt den hypotesen helt Floksa.
![]() |
#14 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameJeg tror de lytter. Det virker sånn.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameJeg tror ikke de lytter. Det ville vært en utrolig skandale hvis de hacker mikrofonen eller hvis Apple/insert produsent ulovlig tillater å skru på den og selger data videre.
![]() |
#16 |
Semiaktiv
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameNå har jeg skrudd av posisjonstilgangen på face. Uten at jeg tror det hjelper noe særlig, siden Instagram og Snapchat nok sikkert vet hvor jeg er, så facebook kan bare spørre dem.
![]() |
#17 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameJeg har fått opp reklamer for ting etter å ha snakket om det på telefonen. Jeg er veldig lite konspiratorisk av meg, men jeg kjenner jeg blir litt
![]() |
#18 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameDette er ikke konspiratorisk. Apple har jo innrømmet at ansatte har lyttet.
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameJeg tror de lyttet. Jeg snakket om Happy Socks med mannen min. Nå bombaderes jeg av reklame for de. Jeg tror jeg har skrudd av Siri tidligere, men nå må jeg sjekke igjen.
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Facebooks algoritmer og reklameMen det har jo også vært mye snakk om Happy socks her inne, med link til siden deres - det kan være nok.
![]() |
|
|