|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Videoer fra internett til powerpointJeg har lyst til å vise en videosnutt som del av en powerpointpresentasjon.
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointLigger den på youtube?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-01-20 kl 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointTakk!
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointVet ikke hvordan du fikser det på NRK-videoen, men er litt nysgjerrig på hva du skal holde presentasjon om.
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointnormalt sett så velger man jo "sett inn|video|fra internett og så lime inn linken.
![]() |
#8 |
Trøtt
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpoint
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointJeg har gjort det før engang; dvs hentet ut en snutt av en YouTubevideo som jeg imbedded i presentasjonen. Ble mye mer elegant da! Det var litt mikk å få til, men på Mac var det enklere enn PC mener jeg å huske. Kan sjekke når jeg kommer hjem om du vil?
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointJa, det er lett å embedde den, men jeg sliter med å få timet den riktig, den fra NRK.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointFunker videoene hvis du ikke er online? Jeg har hatt problemer med det (og har derfor sluttet å gjøre det på den måten, hvis jeg har et valg).
![]() |
#12 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointJeg laster ned YouTube-videoer og laster dem opp i powerpointen, det fungerer alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointJeg synes det enkleste på Mac er å trykk cmd-shift-5 og så får man screencapture. Da kan man screencapture videoer også. Kan klippes til begge retninger etterpå sånn at en får rett snutt
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointJa, og det kan man vel gjøre med SnipTool på PC også, uten å miste altfor mye kvalitet?
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpoint
Spill videoen du vil screencapture, trykk cmd-shift-5 og så ser du hva du skal gjøre. Trykk record portion.
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Videoer fra internett til powerpointJeg laster ned videoer fra Youtube, redigerer bort det jeg ikke vil ha og setter direkte inn i PowerPoint. (Det finnes masse apper for det.) NRK-videoer vet jeg ikke hvordan man laster ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|