|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Vask av duplo og plastleikedyrLeikar på sfo må me ansatte vaske, så eg tok med meg heim duplo og leikedyra for å vaske dei i helga. Tenker å ta dei i vaskemaskina, inni vaskenett. Men kor mange grader? Dei tåler ikkje all verden, vil ikkje ha skeive duploklosser etter vask.
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrTrodde og de går i oppvaskmaskin, men er usikker.
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrJeg har vasket dem i vaskepose i oppvaskmaskin. Ser for meg at det fort kan bli trøblete om vaskenettet skulle åpne seg i vaskemaskinen.
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrMe har tatt noko i oppvaskmaskina på jobb, det har resultert i skeive brett. Eg tenker vaskemaskin, sidan eg der har større mulighet til å regulere temperatur.
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrPlastdyr blir ødelagt i vaskemaskin. De mister fargen flekkvis. Har sett de fine dyre dyrene miste farge sånn litt flekkvis etter at en assistent insisterte på å vaske dem i vaskemaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrOppvaskmaskin er det vi bruker på duplo på jobb. Lekerdyr er jeg litt usikker på. Når jeg jobbet på småbarn vasket jeg mest med overflatesprit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrOppvaskmaskin hvis man kan velge lavere temperatur enn vanlig. Det har de alltid gjort i våre barns barnehage.
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrHar også brukt vaskepose i oppvaskmaskin, kunne fint vurdert vaskemaskin, men ville kanskje hatt med et håndkle eller noe så det ikke skramlet så mye. Begge på lav temp. Ville tenke at 40-60 går fint (?). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrVasker figurer i oppvaskmaskinen. Tror jeg velger en temp på kanskje 45 eller 40-60 eller noe sånt. Småfigurer i bestikkskuffen, resten i øvre kurv.
![]() |
![]() |
#14 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrJeg har vasket duplo i oppvaskmaskinen, på laveste temperatur (50 grader tror jeg).
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask av duplo og plastleikedyrHos oss (barnehage) vasker vi det i steameren. Da er det 75 grader, men kort varighet. Dette fungerer fint på lego, dyr, klosser mm.
![]() |
|
|