|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
koko
|
![]() Ditt Jahn Teigen-momentEn stor kunstner har gått bort. Jeg gjetter at de fleste her inne har hatt musikkens hans med seg gjennom livet og nå ønsker jeg meg mange fine Teigen-historier.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentHan minnet meg alltid om faren min, de var fra samme by. Pappa pleide å dra en "Teigen-sviske" for å erte oss barna og koste seg stort med det beklemte publikummet. Da pappa døde for 19 år siden, ble låtene viktige minne-knagger og det er de fortsatt.
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentDet første minnet jeg kan huske er fra 80-tallet en gang. Friendly var nok ikke nyutgitt, dette må ha vært senere, men jeg husker vi satt og spolte tilbake og tilbake på kassetten for å høre denne om og om igjen, den var liksom definisjonen på kjærlighet var nok opplevelsen vi hadde.
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentDefinitivt live utekonsert med Jahn på Presthaugen i Lom, i forbindelse med "Stafetten for alle" (sier kanskje ikke så mange andre enn Lhi-My så veldig mye), vi hadde klart å snike oss inn ved å klatre over gjerdet, og hadde drukket oss opp på hjemmebrent som min bestevenninne hadde stjålet hjemmefra. Oh the memories!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-03-20 kl 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentBestevenninna mi på barneskolen som hørte sangene hans om igjen og om igjen på kassett i en rød kassettspiller. Spille. Spole. Spille. Fixe båndsalat. Spille. Spole. De fleste kjærlighetssangene hans minner meg om gutter hun var forelska i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentAdieu ble sunget under begravelsen til pappa. Så når jeg så Sara sang den i går strigråt jeg. Jeg kan ikke høre på den sangen uten at tårene triller.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 12-03-20 kl 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentSå morsomt, jeg har tenkt på å starte en liknende tråd!
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-moment
Det var en veldig rørende fremførelse. For en stemme hun har - det er jo en del å slekte på der.
![]() |
![]() |
#11 |
koko
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentSala Palmer, ja! På Jahn Teigen-tribute her i byen i fjor/forfjor var vi en gjeng som sausa oss langt ned i et stygt antall flasker med bobler og stemningen var så i taket at jeg, som har fritatt meg selv for dans livet, på et tidspunkt sto foran scena og sang og danset (!) til nettopp Sala Palmer.
![]() |
#13 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-moment'Min første kjærlighet' er nydelig, men enda finere synes jeg 'Det vakreste som fins' er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tøff
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentSlottsfjellet i Tønsberg en sommerkveld i 1990 og Jahn Teigen som the executioner i Which Witch. Det var faktisk en av mine første store musikkopplevelser.
![]() |
#15 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentMine første Jahn Teigen-minner er fra den perioden man fikk seg CD-spiller i stedet for kassett-spiller. Jeg kjøpte CD-er på postordre, og i første bestilling skulle jeg kjøpe 4 stk. Jeg hadde jo ikke peiling på musikk, så det ble Mariah Carey og Whitney Houston som jeg hadde hørt om, en eller annen samle-cd (MrMusic eller lignende), og helt tilfeldig en Prima Vera-cd bare fordi coveret så gøy ut. Og da hadde jeg jo bare disse 4 cd-ene en god stund, da. Jeg var ikke nok bevandret i musikk-verdenen til at jeg hadde hørt originalene til endel av parodiene, så jeg har mang en gang blitt forundret senere i livet når jeg har hørt originalene.
![]() |
#16 |
intro
|
Prima Vera hadde jeg nesten glemt i denne sammenhengen. Husker vi hadde en dobbel samlekassett med dem i bilen, kjæresten og jeg, tidlig på 90-tallet. Det var en periode da det ble utgitt veldig mange slike kassetter: Gasolin, The Doors, ABBA, Rolling Stones - og Prima Vera. Vi elsket den absurditeten. «Jau då, eg kan tråle. Eg kan tråle dagen lang» og «Det er en fin dag».
![]() |
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentvi satt i Trysilfjellet i påsken i en "grufse" og spilte "Svenskefaen" for full guffe for svenskene som kjørte på ski forbi med blågule bobledresser. Sånn ca slutten av 1970-tallet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
heimføing
|
![]() Sv: Ditt Jahn Teigen-momentPrima Vera, ja! Første jeg tenker på da er "her kommer jeg og jeg er den sinte Festuuus", med Tom Mathisen på vokal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
heimføing
|
Åja! Hadde den bare på cd, og spilte høyt(!) hver gang mann og barn var ute av huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Der sang jeg i koret (og flere andre steder)
![]() |
![]() |
|
|