|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Hvem syns du skal betale boten? | |||
Sjåføren har alltid ansvaret, og betaler selvfølgelig hele boten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
78 | 83,87% |
Sjåføren betaler hele boten, men saken er ikke helt opplagt |
6 | 6,45% |
De to i forsetet betaler 2000 kroner hver |
8 | 8,60% |
Alle fire betaler 1000 kroner hver |
1 | 1,08% |
De tre passasjerene betaler boten |
0 | 0% |
Annet - Spesifiser under |
0 | 0% |
Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?I siste utgave av Lørdagsrådet presenterte de en problemstilling som deltagerne var veldig uenige i hva som var den mest riktige og rettferdige løsningen på. Det hadde vært interessant å se hva alle dere kloke FP'ere tenker om situasjonen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Jeg hørte episoden og ble helt sjokkert over svarene. Sjåføren er selvsagt alltid ansvarlig for kjøringen og må betale boten. Jeg er skikkelig glad for at jeg ikke er i vennegjengen til Mikkel Niva.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren. Og så kan passasjeren gå hjem og skamme seg.
![]() |
#5 |
Tøff
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren. Om du ikke er mer moden og ansvarlig enn at du lar deg påvirke på denne måten OG sutrer i etterkant bør du levere inn førerkortet ditt. Jeg synes det er opplagt.
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?De to i forsetet siden passasjerer oppmuntret til det.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Jeg har sittet på i en bil hvor venninna mi kjørte altfor fort, og både fikk bot og mistet lappen. Det falt meg aldri inn at jeg skulle bidra med å betale noen bot. Jeg oppfattet det fullstendig som hennes valg å kjøre så fort.
![]() |
![]() |
#9 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren! Selv om passasjerer oppildner og oppfordrer, står man fritt til å være fornuftig og følge regler!
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Selvsagt sjåføren.
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Hehe. Sjåføren. Men kanskje skulle dette med fart vært som promille? At alle i bilen ble straffet. Det kunne vært en tanke!
![]() |
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?
Det synes jeg ikke. Passasjerene kan jo ikke gjøre så mye for å få sjåføren til å senke farten. Og å hoppe ut av bilen i fart er jo ikke akkurat anbefalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Klar
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Har det noe å si for svaret deres om sjåføren er den eneste med lappen og bil i vennegjengen og derfor alltid er den som kjører? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren. Alltid. Det er den som sitter bak rattet som har ansvar for å overholde fartsgrensen, selv med baksetesjåfører som egger dem på til å kjøre raskere. Djises. (Hilsen hun som har vært den sjåføren, som fikk den boten, og som aldri ville funnet på å legge noe som helst av skylden, på noen av de andre i bilen. Vi snakker at jeg overså et 60-skilt i det som ellers var en 80-sone, men det var mitt ansvar, ene og alene, at jeg ikke fulgte godt nok med på skiltingen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren. Jeg hadde antakelig tilbudt meg å spleise hvis jeg var medpassasjeren, men jeg ville aldri pushet på forbikjøring og sånt da.
![]() |
#17 |
Multitaskingmaniac
|
Dette.
![]() |
#19 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#20 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Hørte også episoden og ble veldig overrasket. Sjåføren betaler selvsagt, men hadde jeg vært venninna ved siden av hadde jeg non spleiset. De to bak skal i hvert fall ikke betale noe.
![]() |
|
|