|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Bør skoleeksamenene avlyses?Jeg heller mot ja, per nå. Hjemmeskole er nok ikke like bra som ordinær skole og elever som har teoretiske fag bør ha bra nok vurderingsgrunnlag i løpet av året. (er litt farget av at jeg selv ikke har eksamen fra ungdomsskolen, var lærerstreik det året. Har ikke akkurat vært noe problem senere i livet)
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?For ungdomsskoleelvene ser jeg ikke poenget, men for alle andre er det viktigere. Studiespesialiserende og -forberedende er kanskje mindre viktig, men de kan også ha bruk for det.
![]() |
#4 |
I endring
|
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?Av egoistiske grunner: Ja
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?Lærerne til Hiawata har nevnt hjemmeeksamen som et alternativ for ungdomsskolen, men jeg vet ikke om dette er noe som har blitt snakket om på et nivå der man kan ta slike avgjørelser, eller om det bare er noe de har fundert over som en mulig løsning på egenhand.
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?Grunnskolen ser jeg ingen tungtveiende grunner for å opprettholde eksamen.
![]() |
![]() |
#8 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?For 10.-klassingen ville jeg nok svare ja. Han er nok uenig med meg, og ville ha svart nei. Han har jobbet hardt med skolearbeidet, og jeg mistenker at han ønsker høyere snitt. Han sier selv at han var den eneste i klassen som var lei seg for å gå glipp av tentamen. Men dette er faktisk unødvendig all den tid han har søkt seg til en videregående der han garantert kommer inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?For grunnskolen ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?Lærer i vgs her.
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?Eg tenker at eksamener på lågare nivå (altså, under VG3) og i grunnskulen kan avlysast, ja. 10. klasse-eksamen og trekkfag på VG1 og VG2 er viktig som trening i eksamenssituasjonen, men ikkje nødvendig for søknad vidare. Med tanke på VG3 tenker eg det kjem litt an på kor lenge denne unntakstilstanden varer. Men det er klart problematisk å tenke seg store eksamenslokaler med mange elever som skal sitte og jobbe tett slik dagens situasjon ser ut.
![]() |
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?Flott!
![]() |
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?
![]() |
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Både muntlig og skriftlig for 10., bare skriftlig foreløpig for videregående.
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
Jeg håper de dropper det og at skoleåret brukes fullt ut til læring til siste dag. Selv om mange er superflinke og får til masse bra nå i hjemmeskolesituasjonen, gjør det ingenting om det blir lengre og mer ordentlig skole utover i juni, enten hjemme eller faktisk på skolen, enn fri til eksamenslesing.
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?Jeg synes det var en fornuftig avgjørelse.
![]() |
#20 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bør skoleeksamenene avlyses?Jeg synes også at det er fornuftig og håper, som Nenne, at det betyr at de faktisk kan utnytte slutten av skoleåret til å få gått gjennom ting som ikke har blitt gjennomgått ordentlig i denne perioden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|