|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan jeg så ute i Oslo nå?Har gressløk og kruspersille i potte. Kan de plantes ut nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan jeg så ute i Oslo nå?Hos oss er det fortsatt frost de fleste netter, så jeg hadde ikke flyttet det ut.
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kan jeg så ute i Oslo nå?Ikke plante ut før 17. mai, sier "min" gartner alltid. Altså han på plantesenteret.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg så ute i Oslo nå?I mine botter som står under tak og inntil en vegg spretter både gressløk og kruspersille. Men det er så kaldt om natta at jeg ikke tror de jeg har inne vil overleve. Kaanskje hvis du setter noe over om natta?
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan jeg så ute i Oslo nå?Jeg ville sådd inne. Gressløken spretter ute nå, men det er planter med et etablert rotsystem.
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Kan jeg så ute i Oslo nå?Plante ut, nei. Så ut, tja. Som de andre sier, er det best å vente til etter 17 mai med å plante ut sånt man har forkultivert inne. Mer hardføre planter, som stemor, bør akklimatiseres først. Å så ute kan gå fint, men da vil jo ikke frøene spire før det blir ordentlig vår, og det er ikke alt det går bra å vinterså. Jeg sår mye rett ut i pallekarm, men ikke før telen går i bakken. Hvis du er interessert i vintersådd, kan du lese bloggen til Sara Bäckmo.
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Kan jeg så ute i Oslo nå?Det har jo snødd i dag, så jeg ville ikke gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|