|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan venne seg til lydbøker?Jeg har abbonement hos Fabel for øyeblikket ( mest fordi barna liker det når de legger seg, og det var billig nå).
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Jeg har det akkurat som deg. Henger her for tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?I perioder hører jeg lydbøker mens jeg går tur. Da hører jeg stort sett dokumentarer og biografier, siden det ikke gjør like mye om jeg ramler ut en stund da.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Har det som deg.
![]() |
#5 |
Glad
|
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Går tur. I dag gikk jeg en mil før øreproppene gikk tom for strøm. Kan ikke kjøre bil, for da sovner jeg.
![]() |
#6 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?
Hvis du sovner av lydbøker når du kjører, setter jeg stor pris på at du har sluttet med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Jeg gjør husarbeid, eller går tur, eller hører når jeg kjører bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Sist jeg prøvde la jeg meg på senga for å fokusere. FO når ejg gjorde andre ting glemte jeg å høre etter. På senga sovna jeg.
![]() |
#9 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Jeg hører på lydbøker veldig mye. Mest på tur og på bussen (når livet er normalt) og mens jeg gjør husarbeid. Nå står jeg opp før flokken, koker kaffe og hører på lydbok mens jeg drikker kaffe og våkner. Elsker det! Jeg hører definitivt mest på krim, romaner synes jeg er lettest å lese. Tror spenningen i krim gjør at jeg konsentrerer meg bedre om å høre.
![]() |
#10 |
Glad
|
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?
Hehe jeg har kun prøvd som passasjer, fant da ut at som sjåfør må jeg satse på musikk fremfor høytlesning.
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Abonnerer på Storytel. Synes det er fint men jeg ramler ofte ut så jeg tar den ofte tilbake en time eller to.
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Jeg har gitt opp. Er veldig visuell, og får nesten ikke med meg noe som helst når jeg hører i stedet for å lese.
![]() |
#14 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Jeg hører kun på lydbok når jeg går tur. Da er det helt magisk! Jeg har flere ganger opplevd at jeg har gått mye lenger enn planlagt fordi boka er god.
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?For meg er det veldig avhengig av hvilken bok og innleder det er. Lydbok og husarbeid er et must. Er boka riktig god kan jeg holde på i timesvis (og jeg hater husarbeid) og ønske familien langt bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Såpass høy lyd at jeg lett hører hva som leses. Tempoet må være såpass et historien går framover (jeg skrur stort sett opp tempoet til 1.50-1,75) også må jeg drive med noe. Kjøre bil, jobbe, husarbeid, candy crush. Å sitte rolig å høre lydbok funker ikke. Og jeg hører mye lydbok altså. 2-4 bøker i uka.
![]() |
![]() |
#17 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Jeg hører også bare på lydbok mens jeg gjør noe annet; går tur, løper, kjører bil, gjør yoga....Ellers leser jeg bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Først må man velge rett bok og innleser. Noen gode bøker blir jo ødelagt av dårlige innlesere.
![]() |
#20 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvordan venne seg til lydbøker?Herlighet, de gjer masse husarbeid! Eg hadde fått med meg ein time bok i uka om eg skulle gjort det når eg gjer husarbeid.
![]() |
|
|