|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken type visp brukes til hva?Begge husets 2 spiralvisper har avgått ved døden i løpet av et par uker. Jeg hadde en i metall med plasthåndtak, som jeg tror ble tatt i bruk i 1988(!). Og en annen i plast fra ikea som ikke er mer enn noen år gammel, betydelig kortere enn dens forgjenger av ukjent merke. Begge ble nok offer for materialtetthet.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg har alle tre.
Sist redigert av Tallulah : 19-05-20 kl 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Til sauser og lignende bruker jeg mest spiralvisp. Den som brukes mest er en billig av plast kjøpt på enten Europris eller annen lignende butikk og har vart i minst 10 år.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Vi har for tiden bare spiralvisp. Ballonvispen har tatt kvelden, den har jeg planer om å erstatte. Pinnevisp måtte jeg google, det har jeg aldri brukt.
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Pinnevisp <3 Det har mamma og den er nesten oppbrukt etter å ha levd et langt liv. Har aldri sett sånne andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg irriterer meg alltid over at ballongvispen ikke kommer ut i kantene på gryta. Jeg trenger jo selvfølgelig en spiralvisp. Det har jeg irritert meg over i 20 år minst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg liker visper med litt motstand, og syns ofte de i plast blir for myke.
Glad for å kunne bidra til å senke irritasjonen.
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg skjønner ikke hvorfor man trenger noe annet enn spiralvisp. Jeg har andre, men bruker kun denne. Hele greia er i stål, både vispen og håndtaket. Den er udødelig, jeg tror jeg har hatt den siden jeg flyttet på hybel for første gang i 1992. Jeg har prøvd å kjøpe andre "spiralvisp"-lignende konstruksjoner i plast, men de har alle vært for myke, slik at de likevel ikke tar godt nok i bunnen, eller så har de blitt ødelagt fort. Ballongvispen har jeg ikke bruk for, den bare henger der, mer til pynt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-05-20 kl 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Bruker kun spiralvisp .
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg bruker ballongvisp til f.eks. pannekake-/vaffelrøre, vispe egg og andre enkle ting som skal vispes i en bakebolle. Til sauser og annet som skal røres i en gryte fungerer spiralvisp best. Jeg synes ikke spiralvispen visper rører like bra og ballongvispen kommer ikke helt ut i kantene på en kasserolle, så derfor trenger man begge.
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Takk for fine svar. Tror jeg fortsetter med spiralvisper. Pannekakerøre pleier vi å lage i blender(liten røre) eller kjøkkenmaskin(stor røre). Får se om jeg får dratt innom culina i løpet av uken, liker tanken på billig og bra.
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Pinnevisp hadde jeg glemt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg har alltid brukt spiralvisp også til pannekakerøre og vaffelrøre. Blir både luftig og klumpfri.
![]() |
#15 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?
Strengt tatt oppskrift på lapper heller enn pannekaker, 2 bananer, 2 egg, 2 dl. Havregryn, 2 Ts bakepulver, 2 Ts vaniljesukker. Kjør i blender til en har fåttjevn røre. Stekes på middels varme. Populært til frokost og lunsj nå i korona tiden.
![]() |
#16 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg har forresten også en veldig liten spiralvisp i stål, akkurat lik den store, den stammer fra ungenes lekekjøkken og er kjøpt i lekeavdelinga på IKEA. Lekekjøkkenet med tilhørende servise og annet utstyr er solgt, men denne har jeg igjen, og den passer perfekt til å vispe egg lett sammen i en kopp, for pensling etc. Bruker den faktisk ganske ofte.
![]() |
#17 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Spiralvisp, stål, liten: Ting som røres i et krus, eller liten bolle, f.x. egg til pensling. Her bruker jeg like ofte gaffel. Kjøpt på Jernia på 2000-tallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg bruker kun spiralvisp. Det funker til alt.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?
Jeg bruker faktisk min egen lekevisp fra jeg var liten støtt og stadig! Det er også en bitteliten spiralvisp, og den er perfekt til å lage én kopp kakao.
![]() |
#20 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvilken type visp brukes til hva?Jeg har den minste ballongvispen fra Eva Solo, gravity visp, og den bruker jeg til alt. Eneste jeg har hatt som funker.
![]() |
|
|