|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Forum med "trigger warning"Er det en mulighet å opprette et underforum for innhold av "triggende" natur? Dette underforumet kan gjerne være sånn at innleggene ikke kommer opp under "uleste", men må oppsøkes?
![]() |
![]() |
#2 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Hva mener du med trigger? Vanligvis menes det noe sånt som «ting som minner deg om noe fælt du har opplevd», men hvordan tenker du deg at vi skal kunne vite hva som minner alle andre om noe fælt de har opplevd? Det å bruke trigger warnings har heller ingen støtte i forskning.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Jeg tenker typisk på innlegg om baking og kaker. Det er enormt belastende når man er sulten.
![]() |
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"I sin tid ble det opprettet et underforum som heter "I krise og sorg" eller noe sånt. Det var vel tiltenkt tyngre, traumatiske temaer. Å ikke få dem opp på uleste tenker jeg er en større operasjon, det som er triggende for noen er ikke det for andre. Jeg ser bare ikke for meg hvem som skulle ta den vurderingen.
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Jeg tenker jo at det er en vurdering man gjør selv, om man legger innlegget på et underforum som ikke kommer opp under «uleste»?
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Skjønner hva du mener. Utfordringen er antagelig sorteringen?
![]() |
#8 |
Tatt på
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Om det er et spesielt underforum du vet du vil unngå, så kan du selv velge å ekskludere det fra visning i Uleste innlegg.
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Vi ønsker ikke å opprette et eget triggerwarning-forum her på FP, men vil gjerne oppfordre folk til å være litt nøye med å legge tunge og potensielt triggende innlegg i underforumet «I krise og sorg» (som vi jo har hatt lenge) i stedet for rundt omkring. Som Fersken påpeker, kan man velge å ekskludere underforum fra Uleste innlegg, og dermed kommer vi veldig nær løsningen Niobe ønsker seg.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Det hadde vel kanskje vært mer effektivt at det ble lagt inn en trigger warning først i tittelen. Jeg går sjelden inn på underforum uten at jeg skal starte en tråd, så dersom tråder med slike temaer ikke hadde vist under nye innlegg hadde nok jeg gått glipp av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Eg trur «I krise og sorg» ligg for åpent til at folk vel å bruke det. Dermed havner ofte dei tyngre temaa i «Medlemssalongen» eller «M2». Hadde det vore mogleg å legge inn samme grad av synlegheit for «I krise og sorg» som «Medlemssalongen»?
![]() |
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Jeg har lyst å dra opp denne diskusjonen igjen.
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Kunne der vært en ide at moddene tok en diskusjon på dette, og laget et innlegg med informasjon om tema som kan være triggende, og sånt man bør snakke med profesjonelle om, eller ikke gi råd i forhold til? Så får vi litt større bevissthet rundt det.
![]() |
#15 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"At folk gir råd om ting de ikke har greie på er jo hele konseptet ved forum, på en måte. Folk må ta litt ansvar for hvilke råd de tar til seg, samtidig som folk også bør ta forbehold når de gir råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Kanskje Trigger er et feil ord å bruke, det var bare det som var brukt i trådtittel og videre her. Jeg synes Toffskji får frem det jeg mener i innlegget lengre opp.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Som Toffen skrev forrige gang dette var oppe: Vi ber alle om å ikke legge ut innlegg på forumet (heller ikke i lukkede blogger) om særlig belastende temaer, som selvmordstanker og selvskading. Dette er å legge en urimelig belastning på de øvrige brukerne. Vi vil også oppfordre til å være varsom når det gjelder å bruke FP som terapirom eller for å søke råd om alvorlige lidelser, både med tanke på at det kan føles vanskelig for andre brukere å håndtere og fordi man trenger å få denne typen hjelp fra profesjonelle.
![]() |
#18 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Forum med "trigger warning"Tusen takk Skilpadda, det var en slik klargjøring jeg tenkte på. Det du skriver her burde vært orienter og festet på et passende sted i forumet.
![]() |
|
|