|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkongJeg har kjøpt selvvanningskit fra Gardena til balkongen og trenger et stort kar å ha vann i. (Typen som ikke skal kobles til kran og som går på solcelle.)
![]() |
#2 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkongKjøpe plasttønne og feste planker rundt, beise og få det til å se fint ut?
![]() |
#4 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkongI et av de første programmene i årets sesong av Hagen min på NRK viste de akkurat en slik løsning. Hun hadde tatt mål av en murerbalje og fått en blikkenslager til å lage en stålring rundt slik at alt det sorte var dekket. Ringen ruster etter et lite år, og hele greia kom på rundt 500 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkongPlastdunk innkledt av stålplate ville jeg gått for. Alt annet ruster i stykker etter noen år. Du kan pensle på en blanding av... noe fra kjøkkenskapet (for varmt for å Google det) så ruster det med en gang. Alternativt; |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkongDa skal jeg ta en titt på Hagen min for inspirasjon, takk for tips.
Vil denne holde tett tror du. Har vært og sett på akkurat den men turte ikke ta sjansen siden de ikke kunne svare i butikken.
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkongJeg har to av den tønnen, men fylt med jord og et plommetre. Har holdt over ett år. Har andre busker i sinkbøtter fra Ikea som har holdt over 10 år. Ikke helt det samme med vann da. Du kan jo evt spraye den med sånn rustbestandig maling (... husker ikkenavnet, for varmt igjen...) (Hammerite?) innvendig for lengre levetid? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|