|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Ulemper ved hund?Ønsket om hund har lenge vært stort hos arvingene, og mannen min overrasket meg nylig med at han nå er på glid. Vi kjenner godt til alt det positive ved å ha hund, men ser at det også har noen nedsider. Jeg har vært delvis hundeeier gjennom ekssamboer og har vokst opp med ansvar for dyr, så noe vet jeg, men nå er livet annerleders. Siden det har blitt hakket mer aktuelt siste måned har jeg prøvd å tenke over «hvordan ville dette bli med hund» i ulike situasjoner, og jeg ser jo at det er ting som er lett i dag som kan bli litt mer knotete med en firbeint i familien. Badeplassen der det ikke er lov å ha med hund, låne huset til venner når vi er på ferie, ta spontante turer på måter og steder der det ikke er barebare å ha med Pluto osv.
![]() |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Ulemper ved hund?Fin tråd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Ulemper ved hund?Kommer veldig an på hunden også. Hunder med adferdsproblemer er peeeees. Jeg orker ikke ha en hund som ikke kan være ute blant folk eller fe. Da blir det avliving eller gis bort på finn.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Ulemper ved hund?Lur tråd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ulemper ved hund?Oppspist sofa, fjernkontroll med tyggemerker og briller som er spist på kan man vist også risikere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ulemper ved hund?Det er mange fordeler med å ha hund, men det er ulemper også, og det er jo smart å tenke godt gjennom slik dere gjør nå. Noen erfaringer fra meg:
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Ulemper ved hund?Kostnad, tid og bundethet er selvsagt de store bakdelene med å ha hund. Jeg tenker også at man må tenke gjennom om man har, kan ha eller ønsker å ha et liv som passer en hund. Jeg mener helt alvorlig at man ikke bør skaffe seg hund hvis den de fleste dagene må være alene hjemme en hel arbeidsdag. Hunder er i høy grad flokkdyr og de bør få slippe å være alene hjemme mange timer hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ulemper ved hund?Mange gode punkter nevnt over her. Jeg kan legge til at valpetiden kan være alt annet enn bare kos, veldig frustrerende, faktisk. Det er ikke nødvendigvis lett å lære hunden å bli stueren, gå fint i bånd etc. etc. Når valpen er liten skal den ut etter at den har lekt, spist eller sovet (den gjør ikke annet enn det). Vi bodde i 6. etasje. Det var november. Trenger jeg å si mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
This is normal!
|
![]() Sv: Ulemper ved hund?Takk for fine punkter! Plass har vi heldigvis nok av inkl. stor hage. Og jeg er veldig bestemt på at vi bare skal ha dyr hvis vi klarer å ta oss veldig godt av det. Så lenge eldste bor hjemme er det uproblematiske, tror jeg, for hun er genuint interessert i det meste som lever.
![]() |
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Ulemper ved hund?Vi har bare to måneder under beltet, men å få valp er seriøst som å få baby, bare uten permisjon. :koko: En litt enklere baby enn min eldste, heldigvis, men det er en heldagsjobb, og krever valpevakt hvis man f.eks. skal en tur på Ikea. (Si fra hvis dere vil låne valp en dag vi skal på Ikea.
![]() |
#14 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ulemper ved hund?Foreløpige ulemper: hundepass noe vi ikke har mye tilgang til (og jeg overlater ikke gullet mitt til hvem som helst heller...! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ulemper ved hund?
Hey, du sier jo at du har stor hage! Ser ikke problemet med minihester da.
![]() |
#16 |
Smugleser
|
![]() Sv: Ulemper ved hund?Omplasseringshunden vår er utrolig dårlig på innkalling, så det er en stressfaktor å alltid måtte passe på at dører er lukket og bånd/line på ute.
![]() |
#18 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Ulemper ved hund?Det er så mange hundehoteller her omkring, så pass er helt mulig. Det spørs mer på betalingsviljen. Synes det med pass er mindre for unger enn hunder. De generelle ulempene er nevnt, det kommer også litt an på rasen man velger. Og velger du stor hund må du også være forberedt på store kabler - de vanlige hundeposene er for små. BTDT |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ulemper ved hund?Det jeg personlig har merket som en ulempe er at vi i mindre grad en før drar på spontane turer som familie. Jeg blir som regel sittende hjemme med hunden mens gutta drar på en eller annen tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Ulemper ved hund?Jeg bare ser på prinsessa mi som ligger med hodet i fanget mitt og tenker "Ingen. Det finnes ingen ulemper med å ha hund.
![]() |
|
|