Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hive ut badekar

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-20, 20:57   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hive ut badekar

Badekaret synger på siste vers. Dvs, den vrideren som fordeler varmen mellom dusjhode og dysene for tapping rett i karet, har tatt kvelden så nå kommer det mest vann fra dysene og samtidig bittelitt fra dusjhodet. Det gjør det veldig tungvindt få tatt en dusj. I tillegg skifter vannet i dusjhodet mellom varmt og kaldt vann så dusjopplevelsen blir et kapittel for seg selv. Det er ikke aktuelt tappe karet for et bad hver gsbg vi trenger en vask, det blir en del ganger i uka.

Kanskje kan en rørlegger se på saken, men ser for meg det vil koste en del, og boblekaret er jeg lei av mtp renhold av dyser osv, så det kan like så greit byttes ut nå så vel som senere.

Jeg har vært inne på tanken at jeg ønsker dusjvegger, men har slått tanken litt fra meg mtp risiko for fuktskader. I tillegg kommer jo kostnader i forbindelse med at jeg da må ha dusjhode og rørlegger som må montere feste til dusjhodet på vegg så det blir alt i alt ganske kostbart ser jeg for meg. Badet er flislagt, men det ble utført for 15 år sider. Dermed er vel kabinett det beste alternativet og det er jeg står litt fast.

Uttaket for vann er nokså langt nede på veggen, har dette noen betydning? Ca 30-40 cm opp fra gulvet, tenker jeg. Prøver å legge ved bilde. I tillegg kommer det ut en strømledning, ca 15 cm opp fra gulvet som er koblet til boblekaret. Denne må det også gjøres noe med...

Jeg forstår meg fint lite på baderom og forskjellige løsninger. Dette er en litt uforutsett utgift, så det er greit om jeg greier å finne en rimelig løsning, men samtidig ønsker jeg at det ikke skal bli noe sarv.

Hva ville dere gjort? Vegg eller kabinett? Andre tanker?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20200816_203338.jpg (1,96 MB, 39 visninger)
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.