|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvem man kan gifte seg med...I en annen tråd var det snakk om at en far giftet seg med sin datter. Dette er heldigvis ikke lov, og heller ikke vanlig. |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hvem man kan gifte seg med...
Forbudt!!
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem man kan gifte seg med...Forbudt. |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvem man kan gifte seg med...Om det er genetisk tilrådelig at søskenbarn kan få barn sammen, så går vel det an? Jeg har ørtifjørti søskenbarn jeg aldri har sett eller hatt kontakt med på annen måte. Hva om jeg hadde truffet en fetter på byn og blitt forelsket? Jeg ser ikke noe problem med at søskenbarn skal kunne ha et forhold, jeg syns nødvendigvis ikke det er SÅ nærmt. Og om det er slik at det ikke skaper biologiske vansker i forhold til reproduksjon, så sier jeg ja til ekteskap mellom søskenabarn.
#7 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvem man kan gifte seg med...Jeg synes giftemål mellom søskenbarn bør være forbudt, siden man da er ganske nærme hverandre i slekt. Blir for mye innavl for min del i allefall.
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt. Sist redigert av Mams : 08-10-06 kl 22:47. Årsak: graverende mangel på ord som måtte være med |
![]() |
![]() |
#8 |
Stadig underveis
Det er vel ikke akkurat heldig genetisk sett at søskenbarn får barn... spesielt ikke dersom det skjer i flere generasjoner. Det er vel slike tilfeller man mener når man snakker om at det er en del innavl på utkantsteder i Norge... noe som har ført til blødersykdommer og div. annet. |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvem man kan gifte seg med...Den bløderdiskusjonen kan vi ta i en annen tråd, men kan du linke meg til artikler om disse utkantstedene med innavl?
#10 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hvem man kan gifte seg med...Eg er ganske førnøgd med at det er lov sida farmor og farfar er søskenbarn
![]() |
#13 |
Stadig underveis
Jeg burde vel også være det siden min morfar var et resultat av doble søskenbarn |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvem man kan gifte seg med...Hvis man ser det med søskenbarnekteskap opp mot andre typer ekteskap. |
![]() |
![]() |
#15 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Hvem man kan gifte seg med...Det med inavl tror jeg er bare tull, blant nordmenn, siden det å gifte seg med eget søskenbarn ikke er så utbredt. |
![]() |
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
Men vil man oppfordre til dette? Jeg lurer på hvor mange her som med vitende vilje ville fått annerledes-barn. Men før man fortsetter lenger på denne veien, så kan kanskje noen bekrefte hvor stor/liten sannsynlighet det er for at genetiske skader oppstår når søskenbarn får barn sammen.
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er forskjell på å oppmuntre til reproduksjon og å gi lov til å gifte seg. |
![]() |
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
Jeg kan ikke dokumentere, men jeg kan si litt om hva som ble sagt da min mor og min far skulle gifte seg, og få barn... |
![]() |
![]() |
|
|