![]() |
#1 |
Rockesøster
|
![]() Snapkart. Hvorfor?Etter siste oppdatering på snap ligger snapkartet lettere tilgjengelig og jeg klikket meg inn dit, og får detaljert informasjon om hvor mange av mine venner befinner seg akkurat nå.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har det på for noen, de som har tilgang vet stort sett hvor jeg er uansett.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg er ikke synlig på snapkartet, men minsten er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har ikke aktivert, og ser ikke hensikten med det for meg. Men hadde likt å kunne se barna der om de var der
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har det ikke på. Jeg har bedt ungene ha det av, særlig når de er med venner. Dette først og fremst av to grunner. Det ene er at det kan føre til unødvendige vonde følelser når man ser at venner er samlet et sted, uten at en selv er med. Når du ser at dine gode venninner Hilde, Tove og Trine er sammen på Starbucks, uten at de har sagt fra til deg (man ser jo ikke av snapkartet at de tilfeldigvis snublet over hverandre på fortauet, og stakk inn dit for å snakke videre da det begynte å regne). At kompisene er samlet i kjellerstua hos Einar, uten at du er kontaktet. En bursdagsfeiring ikke alle er invitert i. Alle forstår at det må være lov, i en vennegjeng, å bare henge med den ene eller den andre, eller to av dem, uten at man alltid må være alle. Men likevel kan det være ganske sårt når man får det rett i fleisen på den måten. Det andre er de gangene flere ungdommer er samlet i et hus, på en hytte eller på telttur i skogen, og alle vennene kommer trekkende, fordi de skjønner at "det er der det skjer", og deretter venners venner, og plutselig har du en hotspot der det egentlig bare skulle være en rolig vennekveld.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-11-20 kl 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Mitt er på, fordi jeg synes det er gøy å se hvor folk er på ferier og slikt og bryr meg ikke om at folk ser hvor jeg er. Er ikke så opptatt av personvern for min egen del...
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 06-11-20 kl 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har på snapkartet, men det er bare tre av kontaktene mine som kan se hvor jeg er. Kjæresten, eldste sønn og ei venninne.
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har snapkart. Ser de som har latt meg se. Tror ikke noen ser meg. Muligens min mor. Må sjekke. Jeg synes det er moro. En gang oppdaget jeg en gammel venn på samme flyplass og samme gate som vi var på.
![]() |
![]() |
#12 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har det ikke på, ser ingen grunn til å ha det heller.
![]() |
#13 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har det på, og ungene har det på. Jeg har bare folk jeg omgås i hverdagen på snap (ikke gamle barneskolevenner og periferie naboer osv). Det er ikke hemmelig for dem hvor jeg er.
![]() |
#14 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?
Åvv jess. Mine er 21 og 19 og det er fint for meg å kunne sjekke hvis jeg skulle trenge det. Det har kanskje skjedd et par ganger siden kartet kom.
![]() |
#15 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Har ikke. Vil ikke være tilgjengelig eller bli holdt oversikt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Har ikke min på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har det på for noen få. De som jeg selv kan se. Jeg synes det er gøy, men bruker det ikke hyppig. Tidligere så jeg barna der og det var nyttig. Nå kan jeg kun tvinge yngste og han er jo bare hjemme omtrent.
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?
Jeg bryr meg heller ikke så mye om noen ser hvor jeg er. Og så har jeg sagt til Poden at jeg vil han skal ha det på så jeg kan se hvor han er, og da tenker jeg at da bør jeg ha mitt på også.
![]() |
#19 |
snur
|
![]() Sv: Snapkart. Hvorfor?Jeg har på kartet for venner. Ungene har på for oss foreldre, det er selvvalgt. Yngste har valget om å ha på eller at jeg kan sende meldinger for å høre hvor han er. Eldste slo av kartet når hun ble 18 år, men har slått det på igjen nå når hun er på folkehøgskole. Veldig kjekt for oss å følge med på hvor de er når de er på tur
![]() |
|
|