|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dagligvarer som valuta i byttegrupperByttegrupper er poppis på Facebook, og har blitt med i noen sånne. Virket lurt. Er mest opptatt av å få ting ut av huset heller enn inn, og gir gjerne bort, men skaffer gjerne brukt om det er noe jeg trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJeg er på lik linje med deg.
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperHer kan det godt være bytte med sjokolade/ vin og lignende. Tenker mer det er sånn bytte istedet for å gi bort.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJeg vil tro at det i stor grad handler om folk med dårlig råd (eller som ønsker å bruke minst mulig penger), som derfor trenger eller ønsker seg visse matvarer de ikke kan/vil bruke penger på. Det de derimot har, er f.eks. to strømpebukser som ungen har vokst i fra. For dem handler ikke bytte nødvendigvis om å være miljøvennlig, eller gi bort noe de ikke trenger, men bytte er en metode å få seg noe de ellers ikke har råd til, eller ønsker å ta seg råd til.
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJeg bytter ofte bort i havregryn, knekkebrød og sjokolade. Byttet nettopp bort en sykkeltrille i havregryn. Jeg har ikke dårlig råd, har bare ikke barn under 30 kg lenger og bruker havregryn hver dag. Og både jeg og den jeg byttet med var fornøyde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperDer vi bor er det også dagligvarer som ofte benyttes som bytte i byttesirkelen, og det er ikke fordi folk har dårlig råd. Jeg tror det handler om å bytte i ting man har bruk for, som er lett tilgjengelig, og som mange faktisk har i skapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJa, Pepsi Max er den viktigste valutaen her.
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperDet er jo genialt. Man bytter noe man ikke trenger mot noe man trenger.
![]() |
![]() |
#11 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperHer på bygda er det ein sånn gruppe som eg er med i. Relativt underholdende. Eg bytte tre flaxlodd mot tre reimer til Fitbit charge. Det meste vanlige er at ein byter i to flasker Pepsi max
![]() |
#12 |
Klar
|
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJeg ser det har blitt reagert mot bytting av dagligvarer i den ene byttegruppa jeg er medlem av. Og jeg skjønner det, hvis man må på butikken for å kjøpe to bokser med vaskepulver av typen Neutral, så kan man jo like gjerne betale for varen man mottar, i stedet for å kalle det et bytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperSynes nok at da kan man heller selge tingen i en salgsgruppe. Og få cash i hånda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJeg regner jo med at folk bytter med det de har i hus og kanskje ikke har bruk for, ikke at de drar egenhendig på butikken for å kjøpe noe å bytte mot. Kanskje noe de har for mye av, fått i gave eller ikke har like mye bruk for som det de ønsker å bytte til seg. Synes det er helt fint.
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJeg kunne fint byttet bort noe jeg hadde fått eller så jeg ikke fikk bruk for, hvis det var noe annet jeg heller trengte. Den største drivkraften er selvsagt økonomi, men det er bedre at det blir byttet bort enn kastet.
![]() |
#17 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupper
Nettopp. Jeg har byttet bort masse barnetøy i Pepsi Max og sjokolade
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJeg tenker at det har litt med at det føles bedre å bytte i noe enn å vippse 20-30 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperJeg orker ikke å dra å kjøpe noe for å bytte til meg noe. Da vipser jeg heller de 50 kronene og blir fort ferdig med handelen. Meldte meg ut av en sånn byttegruppe, for det var aldri snakk om å bytte til noe jeg hadde liggende til overs
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Dagligvarer som valuta i byttegrupperMen jeg tenker at man må ha en litt pragmatisk tilnærming til det hele, da. Det er en byttegruppe, noen vil bli kvitt kleshengere, og trenger havregryn, og så prøver de der. Kanskje har noen femten pakker havregryn etter litt ivrig pandemihandling, og så er det match. TOPP! Eller så er det ingen som har havregryn men kanskje noen sender en DM til kleshengerpusheren og sier "jeg har ikke havregryn men kan jeg vippse deg hva det koster?", og så er det løst, da. Intensjonen med byttegruppa kanskje ikke helt overholdt, men det er ikke egentlig så farlig, fordi de sneaky cash-dealene går på privaten, og det ble gjort et forsøk på god gammeldags bytting lell. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|