|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Semikolonseparert fil med dato i stedet for tall
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallHar aldri vært borti det, men har du prøvd å krysse av på tekst?
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallElise sitt forslag var det jeg også hadde forsøkt.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallUkvalifisert kong shot herfra også: endre desimalseparator til punktum under ‘Avansert’. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallTakk for tips så langt. Her er begynnelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallExcel er helt dust når det gjelder csv-filer. Jeg åpner ofte csv-er i Open Office, lagrer dem som xls og SÅ åpner jeg dem i Excel om jeg må. Det løser de fleste problemer, er min erfaring.
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallHvordan ser formatet ut før det blir feilaktig formatert som data?
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallMicrosoft Excel is preprogrammed to make it easier to enter dates. For example, 12/2 changes to 2-Dec. This is very frustrating when you enter something that you don't want changed to a date. Unfortunately there is no way to turn this off. But there are ways to get around it.
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 13-01-21 kl 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallTusen takk for mange forslag, jeg skal prøve mer i morgen. Begge kolonnene som til tider blir dato burde være vanlige tall med komma (de kommer fra SAP via vår webside, dette er filer som kundene skal kunne laste ned). Den ene kolonnen har normalt sett tre desimaler, men det siste tallet er nok ofte 0 og den «forsvinner» dermed kanskje. Den andre har trolig to desimaler, jeg får sjekke i morgen. I Sverige og Danmark virker de ikke å ha dette problemet. Kan det ha noe å gjøre med at vi skriver datoer i Norge på en annen måte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallUsikker på om det kan hjelpe, men hvilket desimaltegn bruker excel? Komma eller punktum? Dette kan du endre i excel setting, kanskje det kan få excel til å oppføre seg?
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallExcel hos meg bruker komma, men i filen er det punktum så det er nok noe av problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallMicrosoft, altså. Hjelpsom som alltid.
![]() |
#20 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Semikolonseparert fil med dato i stedet for tallNorsk excel har komma, internasjonalt punktum. I gamle dager måtte vi søk og erstatte alle punktum
![]() |
|
|