Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Brilleklemming

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-21, 23:42   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brilleklemming

Jeg har begynt å gå med briller hele tiden. Burde antakelig gjort det forlengst. Men det har dukket opp noen utfordringer jeg aldri tidligere har reflektert et sekund over: Det er jo umulig å kombinere fysisk kontakt med briller! Eller?

Jeg elsker å klemme og kose på mannen. Hele tiden. (Mulig jeg lider av mangelfull fysisk kontakt i barndommen. Eller. Jeg gjør faktisk det på ordentlig.) Men brillene er i veien, skaper distanse, blir bøyde, klemmer og gjør vondt. Jeg er ikke særlig kosete med andre folk, men tenåringssønnen lider sannsynligvis av koronakoseabstinenser eller noe, for han går til stadighet rundt og påstår at det ser ut som jeg trenger en klem, men sannheten er at det er han som trenger den. Brillene er vonde. Jeg må jo planlegge klemmen ved å ta av brillene!

Hjelp meg med dette eksistensielle problemet i min triste og innestengte tilværelse! Hvordan løser dere andre i Brillefolket dette koseproblemet?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 23:43   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brilleklemming

Ikke foreslå linser, for optikeren ga opp etter at jeg hadde prøvd minst 12 ulike typer.

Gammel 30-01-21, 23:45   #3
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi har begge briller og klemmer sjeldent brille mot brille. Klemmer støtt og stadig likevel, snur ansiktet bort på et vis. Men det er jo ikke til å unngå at noe ekstra brillepussing blir det.

Gammel 30-01-21, 23:52   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Vi har begge briller og klemmer sjeldent brille mot brille. Klemmer støtt og stadig likevel, snur ansiktet bort på et vis. Men det er jo ikke til å unngå at noe ekstra brillepussing blir det.

Brillepussing takler jeg. Sliter mer med at ansiktet ikke kommer nært den andres kropp, på en måte. Ok, det hørtes snålt ut. Men det var det jeg fikk til nå.

Gammel 30-01-21, 23:53   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg skjønner at det kan være et problem. Vi klemmer titt og ofte og gjør litt som Fersken. Både Helten, jeg og et av "barna" har briller. Jeg kan ikke huske at briller bøyes, men selvsagt blir det lett behov for pussing.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 23:56   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror du bare må øve deg på riktig nakkevinkel for å komme nært uten å ødelegge brillene. Vi har nå fått det til. Det hender en gang i blant at jeg bamseklemmer mann eller avkom og da tar jeg gjerne av meg brillene.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 23:57   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det er jo bamseklemmer jeg liker da. Ikke sånne høflige kinn mot kinn-klemmer...

Gammel 31-01-21, 00:02   #8
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

En typisk klem for oss forgår ved at jeg legger kinnet mot skulderen hans (han er omtrent hodet høyere en meg) og så holder vi godt rundt hverandre. Tror kanskje det er høydeforskjeller som gjør at vi ikke skviser briller?

Gammel 31-01-21, 00:14   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

En typisk klem for oss forgår ved at jeg legger kinnet mot skulderen hans (han er omtrent hodet høyere en meg) og så holder vi godt rundt hverandre. Tror kanskje det er høydeforskjeller som gjør at vi ikke skviser briller?

Hehe, han er 192 og jeg er 169. (Komma 5, for å være nøyaktig.)

Gammel 31-01-21, 11:28   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har brukt briller i nesten 40 år, "hele tida" nesten hele perioden, og har aldri opplevd dette som et problem, så jeg tror det må være noe med teknikken din. Uten at jeg har noen konkrete tips i det hele tatt.

Gammel 31-01-21, 11:31   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg liker jo å bore ansiktet inn i brystkassa hans, da vil jo brillene være i veien uansett. Jeg gjør ikke akkurat det samme med guttungen, men jeg legger gjerne ansiktet litt på skrå inn mot kroppen hans.

Gammel 31-01-21, 12:08   #12
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat samme problem, bør helst begynne å bruke brillene mer, men de er jo mye i veien, blant annet for klemming.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 12:09   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette kan jeg faktisk relatere meg til. Jeg tar av meg brillene før vi klemmer og kysser.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 12:16   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Her har 3 av 6 briller og jeg skjønner ikke helt problemet. Men jeg klemmer mye bakfra. Og vi er nesten jevnhøye. Mulig det spiller inn?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 12:52   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hehe, han er 192 og jeg er 169. (Komma 5, for å være nøyaktig.)

Det er kanskje dette som er noe av problemet? Jeg har aldri hatt en kjæreste som er 27 cm høyere enn meg, jeg er 176. Å andre siden har jeg også bare hatt mannen som kjæreste mens jeg har brukt briller. Jeg er 176 og han er 185 og vi klemmer mye, men brillene er jo godt over hans skulder.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 14:55   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Joda, eg forstår. Det funker dårlig. Det skal berre litt kinnkontakt til, enten mitt eige fordi brilla kjem inntil kinnet mitt når eg ligg inntil brystet til kjæresten når me f eks ser på tv, eller når eg og jenta kjemmer, og ho kjem borti brilla mi med ansiktet og den plutselig er full av dyre kremer, for me er like høge. Så brillene må pusses, og det er sånn det er. Kjipe greier.

Gammel 31-01-21, 15:06   #17
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det må ha med vane å gjøre. Jeg har hatt briller siden jeg var 7 og har aødri reflektert over dette problemet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 16:21   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ligge på siden fungerer dårlig. Vi pleier å se på TV liggende i sofaen sammen. Vi fjerner ryggputen og da får vi plass ved siden av hverandre om den ene ligger på siden, det får han uten briller gjøre mest nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 17:03   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også det handler litt om hvor mye man trenger briller. Uten briller må jeg ha folk svært nærme for å avgjøre hvem de er
Så det er jo en dyd av nødvendighet å ha dem på. Men jeg har brukt briller hele dagen i 18 år. Så det er jo en vane. Men de ER i veien.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 17:10   #20
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en nydelig tråd.

Altså, håper problemet løser seg, Hyacinth, men for en fantastisk diskusjon. #klemmertilalle

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.