|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Tør du gå på villis?For det første er jeg veldig godt fornøyd med ordet «villis». Jeg håper flere måtte lese det flere ganger for å skjønne noe av overskriften.
![]() |
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg er litt forsiktig. Her jeg bor blir det merket løype på fjorden når det er sikkert. I dag gikk 5 stykker gjennom isen utenfor kalvøya, fordi folk går utenfor oppmerket sone. På vann tør jeg bare dersom det er en merket løype.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tør du gå på villis?Ikke noe problem med å gå på islagte innsjøer, spesielt etter en lang periode med minusgrader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg er skeptisk, men i dag turte jeg også. Det er et lokalt vann som er kjent for å ha solid is. Jeg gikk der sammen med flere 100 andre.
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Tør du gå på villis?I min kommune har alltid vannene blitt målt (hver eneste morgen i kuldeperioder), og skiltene merket med «utrygg is» blir fjernet når minstemålet er 13 cm eller mer. Sånn har det «alltid» vært her, og jeg trodde lenge at det var slik overalt. Sist redigert av Hyacinth : 31-01-21 kl 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg trodde villis var noe svensk, som dagis.
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Har begynt å tørre i år! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg er livredd, også når folk sier at isen er 20 cm tykk, og jeg vet at det har vært jevne minusgrader i ukesvis. Når de sier at "jeg vet jo at dette er trygt" svarer jeg alltid "det tenkte sikkert de som gikk gjennom isen og!!"
![]() |
#10 |
Bare sær
![]() Sv: Tør du gå på villis?Det har jeg gjort både i dag og i går, sammen med veldig mange andre. På innsjø, jeg går ikke på fjordis.
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?
Her bor jeg også.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?jeg er litt skeptisk, men vi gjorde jo dette da jeg var barn innimellom. På vann. Aldri på fjorden!
![]() |
#13 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Tør du gå på villis?Nei, det gjør jeg aldri.
![]() |
#14 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Tør du gå på villis?Har aldri gått på skøyter. Har ytterst sjelden gått på is. Og da har det vært supersikker is. Likevel synes jeg det er skummelt. På linje med svart hav.
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg har vokst opp på fjordis, nærsagt. Nå har jeg ikke fjordisen tilgjengelig, men har ikke problemer med å bruke den når jeg vet den er trygg nok.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 31-01-21 kl 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
trøtt
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg har gått mye på ski over frosne skogsvann, og kunne nok fint gått på skøyter om det hadde vært mulig, men aldri på fjorden. Det tør jeg ikke.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg er skeptisk til is, og skal være 100 % sikker før jeg går over. I dag var politiet i Oslo ute og advarte folk og ba dem trekke til land igjen, etter at flere har gått gjennom på fjorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg er hysterisk redd for is som ikke har fast grunn under seg, det er faktisk en av de tingene jeg har blånektet ungene mine å gjøre også. Jeg ble foret med historier om barn som gikk under og kjempet for å finne hullet, det har satt spor. Jeg er vanligvis ikke et menneske som er redd, så dette respekterer de rundt meg.
![]() |
#20 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg går bare i merket løype på fjorden, kan driste meg til lokale vann hvis jeg absolutt må (men har et lokalt vann med merket løype så sjelden det trengs). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|