Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-21, 17:24   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Her ser jeg ikke annen løsning enn å ha pult med 2 skjermer i stua. Har en penere kontorstol i hvitt, men uansett synes jeg det er kjipt å se på arbeidsplassen når jeg har fri.

Gammel 15-02-21, 17:28   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?

Jeg har en laptop, som jeg flytter med meg mellom spisebordet, sofaen og en stol på soverommet. Det er mulig at jeg skal få en ekstra skjerm. I så fall skal jeg prøve å lage en ståløsning oppå kommoden på gjesterommet. Jeg orker ikke tanken på ekstra skjermer i stuen. Der er det nok rot.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 17:32   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bruke spisestua, det er det alternativet jeg har. Rydder bort hver dag og dropper ekstra skjerm. (Fysioterapeuten synes ikke det er en glitrende idé).

Jeg synes nesten det har vært noe av det mest utfordrende med pandemien, jeg føler at hele livet mitt bare er jobb. Det er veldig mye bedre enn å ikke ha jobb, selvsagt, men det er slitsomt å ikke ha noe pusterom.

Gammel 15-02-21, 17:33   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har en kontorpult med stor skjerm pluss dokking i stua. Svart pult og stol så det matcher litt med resten, men må bare leve med at jeg ser bort på plassen. For har ikke plass til å ha pulten i noen andre rom. Slår av skjermer når jeg er ferdig, så ikke jobben "lyser opp".

Gammel 15-02-21, 17:36   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg satt lenge på spisestuebordet, men det var ikke optimalt. Alle som hadde fri, hjemmeskole, pause stoppet for å prate, og det ble mye forstyrrelser. Det naturlige skillet mellom jobb og fritid forsvant helt for meg når jeg satt og så på arbeidsplassen på kveldstid.

Jeg valgte derfor å flytte ned på soverommet. Har pult med 2 skjermer. Det kommer sannsynligvis til å bli en permanent løsning da vi kommer til å jobbe litt hjemme og litt på kontor i fremtiden.

Ulempen er at det ofte ligger en mann og sover når jeg begynner arbeidsdagen, så videomøter er uaktuelt den første timen av arbeidsdagen

Gammel 15-02-21, 17:59   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg sitter ved spisestuebordet, evt sofaen avhengig av arbeidsoppgaver. Har ekstra skjerm, setter den i et hjørne i stua til hverdags og inn på kontoret til mannen når det er ferie/helg. Har mulighet til å innrede kontorhjørne i kjellerstua, men jeg trenger litt lyd rundt meg, så foretrekker stua. Har på radio, og slår av en prat med de som skulle dukke opp. Er ikke så mange da. Pus, mannen og kanskje kidsa.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 18:03   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter ved spisestuebordet på en spisestuestol. Jeg har en ekstra skjerm i tillegg til laptopen. Den ryddes til enden av bordet hver ettermiddag og helt bort fra bordet hver fredag.

Jeg har hatt hjemmekontor siden 12. mars, med unntak av noen få dager i vår/sommer. JEG ER SÅ LEI!

(Vi har ryddet plass til en pult med ekstra skjerm og ordentlig kontorstol i 2. etasje hvor mannen min har fått plass. Fordi han jobber en del på kveldstid også, så er det han som sitter på den (langt bedre) plassen. Vi startet koronaperioden med 3 stykker rundt samme spisebord, så det føles egentlig som en enorm forbedring at jeg nå har en hel etasje for meg selv.)

Sist redigert av Tjorven : 15-02-21 kl 18:27.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 18:11   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis unga ikke er her, så bruker jeg pulten på guttas rom og gamingstolen til minsten.

Hvis de er her så sitter jeg ved spisebordet. Og kan rullere på stoler hvis unga er på skolen. Er alle hjemme så blir det kjøkkenstol eller tripp trappen.
Har bærbar og ekstra skjerm.

Men jeg har bare hatt hjemmekontor nå i januar og det er nok bare påbud eller karantene som gjør at jeg havner på hjemmekontor igjen. Vi har god plass på jobben.

Gammel 15-02-21, 18:15   #9
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har pult med stor skjerm på kontoret vårt. Deler med mannen så noen ganger bruker jeg pulten på en av guttas rom. Har en enkel stol, det savnes å ha en bedre stol må jeg innrømme.

Gammel 15-02-21, 18:15   #10
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg satt lenge på spisestuebordet, men det var ikke optimalt. Alle som hadde fri, hjemmeskole, pause stoppet for å prate, og det ble mye forstyrrelser. Det naturlige skillet mellom jobb og fritid forsvant helt for meg når jeg satt og så på arbeidsplassen på kveldstid.

Samme erfaring her, så med ny runde med hjemmekontor i høst flyttet jeg ned på lekerommet i kjelleren. Har et gammelt spisebord med plass til to skjermer, og en dårlig kontorstol. Det fungerer mye bedre enn å sitte i stua.

Gammel 15-02-21, 18:28   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg flyttet ned i August, da mannen og pappa brukte kaffemaskinen og jentungen laget Dalgona. Jeg holdt på å klikke, og barna var lei av å ha meg foran kjøleskapet.

IKEA pult som jeg kjøpte selv, kontorstol hentet jeg på jobb, bærbar i docking er skjerm en og jobbens digre skjerm nr to. Mousetrap tastatur. Litt kaldt til tider og litt lite dagslys, men i alt mye bedre.

Gammel 15-02-21, 18:30   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laptopen og jeg flytter oss mellom spisestuebord, kjøkkenøy og sofa. Det er ikke ultimat ergonomisk, men det er ikke krise heller. Jeg sitter sjelden stille lenge av gangen. Det er et større problem at jeg ikke har bra nok nett (selv om jeg har maxa ut på alt man kan maxe ut på), pga litt komplisert hus for routeren å fordele signaler i. Burde hatt en mesh-løsning. Effekten av det blir at jeg ikke får tatt digitale møter hjemmefra (bortsett fra de uformelle hvor jeg kan bruke mobilen og 4G), eller kjørt nettkrevende økonomiprogram. Da må jeg på kontoret.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 18:35   #13
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Jeg sitter i loftstua, som er (alt for) lite i bruk ellers. Har kjøpt hev-senk-pult på Ikea. Det har sveiv og er lite i bruk som stå-pult, men har i alle fall muligheten. Har laptop som skjerm en, og en 34-tommer som skjerm to. Tastatur og mousetrapper. Har relativt god kontorstol.

Fram til 16. mai satt jeg på spisebordet i stua, men hadde kontorstolen. Det var godt å flytte unne stua, sånn at jeg slapp å se på jobben etter jobb.

Gammel 15-02-21, 18:37   #14
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

I vår satt jeg på soverommet, og hatet det intenst. Jeg følte jeg tilbrakte all min tid på soverommet. I høst flyttet jeg opp på loftsstuen, og det er mye bedre. Jeg er avhengig av 2 eksterne skjermer, så må ha eget skrivebord. Jeg har en grei nok kontorstol fra IKEA. Problemet er vel at loftet er åpent ned til resten av huset, og jeg sitter tidvis konstant i teamsmøter. Alt i alt er jeg priveligert som har en egen arbeidsplass, som jeg kan forlate på ettermiddagen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 18:38   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker den store skjermen, kan ikke skjønne hvordan jeg klarte meg med laptop.

Mav, jeg har fått kabel type 6K for å sette i routeren når jeg jobber mot serverer og bruker mye data, og blir hindret av tidsavbrudd.

Gammel 15-02-21, 18:41   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Desverre, jeg har en ekstra skjerm stående på enden av spisebordet. Bordet er større enn vi trenger, så siste stykket av det er hjemmekontor. Laptop og ekstra skjerm.

Mannen sitter med Laptop i sofaen, enda mindre optimalt.

Jeg ser frem til å rydde det vekk. Helt vekk.

Gammel 15-02-21, 18:41   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Helten og jeg har plassert pultene våre i hvert sitt hjørne på langveggen i stua. Midt mellom dem står en toseter sofa og et lite bord. Jeg har hevesenkepult fra gammelt av, begge har ekstern skjerm, dvs jeg har en vanlig stor, han har to slike pluss en extra bred. Vi har kontorstoler begge to. Leiligheten er på 53 kvm totalt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 18:42   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg bruker den store skjermen, kan ikke skjønne hvordan jeg klarte meg med laptop.

Mav, jeg har fått kabel type 6K for å sette i routeren når jeg jobber mot serverer og bruker mye data, og blir hindret av tidsavbrudd.

Jo, men routeren må tydeligvis være i kjelleren og jeg gidder ikke sitte på vaskerommet og jobbe. Eller ha digitalmøter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 19:06   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jo, men routeren må tydeligvis være i kjelleren og jeg gidder ikke sitte på vaskerommet og jobbe. Eller ha digitalmøter.

Jeg bestilte over kabel lengre enn 25 meter til en av kollegaene mine. Kanskje det holder.. Å være på kontor er ikke et alternativ hos oss.

Gammel 15-02-21, 19:09   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hjemmekontor på soverommet. Mannen har sitt oppe, og det er for så vidt plass til meg, men det er veldig lite hensiktsmessig når begge har massevis av digitale møter. Jeg sitter i stuen innimellom for avvekslingens skyld, men på kontoret har jeg pult, to skjermer, docking og kontorstolen min som jeg hentet hjem i høst. Før det hadde jeg en litt enklere stol. Jeg klager ikke egentlig, vi har god plass og jeg har fått en fin hylle og litt bilder og greier rundt, men det blir fint å få ha kontor på jobben igjen snart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.