|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Her ser jeg ikke annen løsning enn å ha pult med 2 skjermer i stua. Har en penere kontorstol i hvitt, men uansett synes jeg det er kjipt å se på arbeidsplassen når jeg har fri.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg har en laptop, som jeg flytter med meg mellom spisebordet, sofaen og en stol på soverommet. Det er mulig at jeg skal få en ekstra skjerm. I så fall skal jeg prøve å lage en ståløsning oppå kommoden på gjesterommet. Jeg orker ikke tanken på ekstra skjermer i stuen. Der er det nok rot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg må bruke spisestua, det er det alternativet jeg har. Rydder bort hver dag og dropper ekstra skjerm. (Fysioterapeuten synes ikke det er en glitrende idé).
![]() |
#4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Har en kontorpult med stor skjerm pluss dokking i stua. Svart pult og stol så det matcher litt med resten, men må bare leve med at jeg ser bort på plassen. For har ikke plass til å ha pulten i noen andre rom. Slår av skjermer når jeg er ferdig, så ikke jobben "lyser opp".
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg satt lenge på spisestuebordet, men det var ikke optimalt. Alle som hadde fri, hjemmeskole, pause stoppet for å prate, og det ble mye forstyrrelser. Det naturlige skillet mellom jobb og fritid forsvant helt for meg når jeg satt og så på arbeidsplassen på kveldstid.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg sitter ved spisestuebordet, evt sofaen avhengig av arbeidsoppgaver. Har ekstra skjerm, setter den i et hjørne i stua til hverdags og inn på kontoret til mannen når det er ferie/helg. Har mulighet til å innrede kontorhjørne i kjellerstua, men jeg trenger litt lyd rundt meg, så foretrekker stua. Har på radio, og slår av en prat med de som skulle dukke opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg sitter ved spisestuebordet på en spisestuestol. Jeg har en ekstra skjerm i tillegg til laptopen. Den ryddes til enden av bordet hver ettermiddag og helt bort fra bordet hver fredag.
Sist redigert av Tjorven : 15-02-21 kl 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Hvis unga ikke er her, så bruker jeg pulten på guttas rom og gamingstolen til minsten.
![]() |
![]() |
#9 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Har pult med stor skjerm på kontoret vårt. Deler med mannen så noen ganger bruker jeg pulten på en av guttas rom. Har en enkel stol, det savnes å ha en bedre stol må jeg innrømme.
![]() |
#10 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?
Samme erfaring her, så med ny runde med hjemmekontor i høst flyttet jeg ned på lekerommet i kjelleren. Har et gammelt spisebord med plass til to skjermer, og en dårlig kontorstol. Det fungerer mye bedre enn å sitte i stua.
![]() |
#11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg flyttet ned i August, da mannen og pappa brukte kaffemaskinen og jentungen laget Dalgona. Jeg holdt på å klikke, og barna var lei av å ha meg foran kjøleskapet.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Laptopen og jeg flytter oss mellom spisestuebord, kjøkkenøy og sofa. Det er ikke ultimat ergonomisk, men det er ikke krise heller. Jeg sitter sjelden stille lenge av gangen. Det er et større problem at jeg ikke har bra nok nett (selv om jeg har maxa ut på alt man kan maxe ut på), pga litt komplisert hus for routeren å fordele signaler i. Burde hatt en mesh-løsning. Effekten av det blir at jeg ikke får tatt digitale møter hjemmefra (bortsett fra de uformelle hvor jeg kan bruke mobilen og 4G), eller kjørt nettkrevende økonomiprogram. Da må jeg på kontoret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg sitter i loftstua, som er (alt for) lite i bruk ellers. Har kjøpt hev-senk-pult på Ikea. Det har sveiv og er lite i bruk som stå-pult, men har i alle fall muligheten. Har laptop som skjerm en, og en 34-tommer som skjerm to. Tastatur og mousetrapper. Har relativt god kontorstol.
![]() |
#14 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?I vår satt jeg på soverommet, og hatet det intenst. Jeg følte jeg tilbrakte all min tid på soverommet. I høst flyttet jeg opp på loftsstuen, og det er mye bedre. Jeg er avhengig av 2 eksterne skjermer, så må ha eget skrivebord. Jeg har en grei nok kontorstol fra IKEA. Problemet er vel at loftet er åpent ned til resten av huset, og jeg sitter tidvis konstant i teamsmøter. Alt i alt er jeg priveligert som har en egen arbeidsplass, som jeg kan forlate på ettermiddagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passe aktiv
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg bruker den store skjermen, kan ikke skjønne hvordan jeg klarte meg med laptop.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Desverre, jeg har en ekstra skjerm stående på enden av spisebordet. Bordet er større enn vi trenger, så siste stykket av det er hjemmekontor. Laptop og ekstra skjerm.
![]() |
#17 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Helten og jeg har plassert pultene våre i hvert sitt hjørne på langveggen i stua. Midt mellom dem står en toseter sofa og et lite bord. Jeg har hevesenkepult fra gammelt av, begge har ekstern skjerm, dvs jeg har en vanlig stor, han har to slike pluss en extra bred. Vi har kontorstoler begge to. Leiligheten er på 53 kvm totalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passe aktiv
Jeg bestilte over kabel lengre enn 25 meter til en av kollegaene mine. Kanskje det holder.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags hjemmekontorløsning har dere?Jeg har hjemmekontor på soverommet. Mannen har sitt oppe, og det er for så vidt plass til meg, men det er veldig lite hensiktsmessig når begge har massevis av digitale møter. Jeg sitter i stuen innimellom for avvekslingens skyld, men på kontoret har jeg pult, to skjermer, docking og kontorstolen min som jeg hentet hjem i høst. Før det hadde jeg en litt enklere stol. Jeg klager ikke egentlig, vi har god plass og jeg har fått en fin hylle og litt bilder og greier rundt, men det blir fint å få ha kontor på jobben igjen snart.
![]() |
|
|