|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Ja, hva tenker vi om Sylvi Listhaug, Tybring-Gjedde og Helgeim i lederposisjon?
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Det virker som om Siv Jensen har gitt opp. Hun har prøvd lenge å balansere de ulike delene av FrP, men nå orker hun ikke mer og gir dem vel beskjed om å bare prøve ut det polariserende, innvandringfiendtlige og generelt slemme og se om det fungerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Jeg tror Listhaug er et lurt valg. Hun pleier kjernevelgerene og støter alle andre lengre vekk. Altså lavere oppslutning for FrP. Og det er en bra ting.
![]() |
![]() |
#4 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Senterpartiet gjør det jo godt med rablende populist på toppen, men den veksten kan det jo være en del tidligere FrP-velgere som står for? Så Vedum skjelver kanskje litt i buksene ved å få Listhaug som motstander før valget?
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Jeg, som innbitt FrP-hater, tenker det er supert om Listhaug blir leder. Da blir bare brungrumset igjen i FrP, og noen av de halvfornuftige (jo da, de finnes!) som har stemt FrP velger et annet parti neste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Jeg deler Blås oppfatning. Jeg tror Siv Jensen har gjort et innbitt forsøk på å skape et parti som driver spiselig politikk, men at hun nå gir opp. Hun har fått seg valp, og vil heller bruke tid på den.
![]() |
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?
Du skriver omtrent det jeg tenker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Jeg innså at jeg er enig med Per Sandberg for en gangs skyld, når han sier at vi får et mer nasjonalistisk FrP. Jeg tror rasismen kommer til å bli mer synlig, på godt og vondt.
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Jeg er enig med alle som har skrevet hittil, ser jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?
Fordelen med Listhaug var at hun ga oss et ekstremt godt eksempel på hvordan man formulerer som er en dårlig/ikke-eksisterende unnskyldning.
![]() |
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Jeg har vært veldig lite komfortabel med at Frp har blitt stuereint, så på den måten er det selvsagt helt topp med Listhaug i førersetet. Samtidig er jeg jo oppriktig bekymret for gørra som kommer til å komme frem, hun må jo på et vis forsvare retorikken og imaget hun har bygget opp. Det blir interessant å se hvordan det lar seg løse med et eventuelt partilederverv.
![]() |
#12 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Svært så enige vi var i denne saken!
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Det jeg bekymrer meg for er at stuereinheten skal bli med på lasset på et vis. At den "kredibiliteten" som FrP har greid å opparbeide seg gjør smitter over på argumentene deres.
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Sylvi Endelig-En-Som-Tør-Å-Si-Det-Som-Det-Er Listhaug har forskrekkelig mange tilhengere, også i andre partier enn Frp. Jeg er spent på hvordan det vil bli og gleder meg ikke.
![]() |
#16 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Min gudfar, som er aktiv i Rødt, var overlykkelig i går. Ja, de beholder velgerne de har, men de kommer ikke til å vokse mer, skrev han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?Siv skal ha litt cred for å ha ledet et kvinnefiendtlig parti i mange år egentlig. Sylvi skremmer meg, men kanskje det fører til færre velgere. jeg håper det.
![]() |
#18 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Siv Jensen trekker seg som leder for FrP, hva tenker vi om hva som skjer nå?For meg, som kommer fra bibelbeltet, er jeg oppriktig bekymret for alle de potensielle kristenvelgerne Sylvi kan komme til å hente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
Huff, da. Man kan se til USA og alle de evangelikalske som helt oppriktig mener at Trump er utvalgt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ser lyst på livet
|
Jeg fatter det bare ikke. Ikke med min beste vilje. (Ikke at viljen min er noe god for tiden, men jeg forstod det ikke pre-korona heller.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|