|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Sy på lengde på kort kjoleJeg kjøpte meg en kjole brukt som viste seg å være i korteste laget for meg. Har lyst til å sy på 20 cm med helt annet stoff. For jeg liker kjolen godt. Det er en selekjole i jeans stoff.
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleResten av alternativene er disse
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleHva lurer du på? Du MÅ (som mobilen rettet til MØ!) jo ha kuer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleJepp. det Hyacinth sa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleKuene er du jo nesten forpliktet til å ta, men jeg likte egentlig best det i midten i det første innlegget. Jeg tror det blir lekkert til jeansstoffet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flawsome
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleHva med noe sånt, selv om det muligens blir litt morbid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleSelv om ku-stoffet er kult, er jeg usikker på hvor bra det blir med bare 20 cm høyde. Jeg ville nok heller valgt et stoff som har hele mønsteret på 20 cm høyde. Min personlige favoritt er regnbue-hjertene, men flere av blomstermønstrene kan også gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjole
Tanken er litt så tutulook. Altså at det skal bli litt slamsete
![]() |
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleSy ferdig hele kanten før du fester den på kjolen. F.eks hvis du vil sy på pyntebånd, remse av et annet stoff, elns. Husk å lage kanten noe lengre enn omkretsen på kjolen der du skal feste den, så klipper du av etter at du har sydd den fast. Plassér skjøten der kjolen har en sidesøm, det ser naturlig ut. Selv om kjolen har en søm midt bak, så ikke sett skjøten der. Hele greia faller finere i bruk hvis skjøten er i sida. Folk ser deg rett forfra og bakfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleBilde to hadde blitt finest inntil, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleSå bildet ditt av kjolen etter at jeg skrev. Du har sikkert gamle dongeribukser du kan klippe i for evt å lage den aller nederste kanten av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
can-jur
|
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleDa trenger jeg mer hjelp. Alternativene har kommet! Og jeg greier ikke bestemme meg!
![]() |
![]() |
#17 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Sy på lengde på kort kjoleKan du ta et bilde som det siste, men med bare det grønne "gårdsliv"-stoffet? Jeg tror det hadde blitt skikkelig stilig.
![]() |
#18 |
Flawsome
Jeg holder fremdeles en knapp på det jeg nevnte først. Jeg synes det blir finest på kjolen, og gir det mest helhetlige inntrykket. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|