|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Strikkere: favorittgarnLeste tråden: Hvor mange strikkegensere kan man ha.
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnJeg er tradisjonell og liker ren ull, som Rauma 3-tråds og finull. Liker absolutt ikke alpakka.
![]() |
#3 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnDrops Nepal
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnJeg strikker med det meste. Men ofte ren ull. Finull, Hillesvåg osv. Noe luksusgarn en gang i blant (yakokse/silke for eksempel). Velger av og til garn fra småskalaprodusenter, noen ganger håndfarget garn. Og noen ganger handler jeg Dropsgarn eller garnet til coop.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnJeg strikker også kun i ren ull. Finull har vært favoritt i mange år, men liker også Hillesvåg sitt garn. For 5-6 år siden strikket jeg min første genser i Lettlopi og det har jeg blitt veldig glad i. Nå i vinter oppdaget jeg Platelopi og det er favoritten for tiden. Lett, naturlig, varmt og veldig godt å strikke med selv om det ikke er spunnet og dermed ryker lett. Genserne i Platelopi er noe av det beste jeg kan ha på meg. Billig blir det også siden det er så utrolig drøyt. En genser til meg som bruker str 46 koster ca 350 kr i garn fordi det kun går med 3-400 gram (avhengig av antall farger osv). Fantastisk garn! Maskinvaskes kan det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Strikkere: favorittgarn
Enig.
Jeg synes Sterk er godt å strikke i, men de ferdige plaggene jeg har er blitt slaskete. De mister fasongen og ser ikke fine ut etter kort tid. Samtidig har jeg en kofte i ren ull etter mamma som er 27 år gammel, mye brukt og ser ny ut.
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnRauma Finull 2 tråds og Hillesvåg Ask garn. De to blir hipp som happ for meg. Begge har et godt fargeutvalg. Brukes både til strikk og vev. Fordelen med Rauma er at de kommer i ferdige nøster.
![]() |
#10 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnJeg er veldig glad i Rauma Finull og Hillesvåg ask.
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnJeg kjøper i fysisk butikk, elsker å gå i garnbutikken. Men Holst garn må jeg kjøpe på nett, holstgarn.dk.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnJeg strikker i Viking Garn, Alpaca Storm, og det er så deilig! Aner ikke hvordan det holder seg ved bruk, noen som vet?
![]() |
#14 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnFor tida er Rauma Tumi og Sandnes Sunday favoritter når det gjelder gensere, baby- og småbarnsstrikk, mens Arwetta er det fortrukne til sokker. Vanligvis kjøper jeg ikke garn som er superwashbehandlet og/eller inneholder plast, men sokker uten forsterkning er bokstavelig talt ikke holdbart. Ull/alpakka mix liker jeg godt, men jeg kan se langt etter finull fordi det er for hardt og vondt for fingrene å strikke med. Synd, for fargeskalaen er virkelig omfattende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Wooohhoooooo
Arwetta er deilig i sokker, siste paret jeg strikket variant ett Gepardgarn med litt kashmir i .. Love it.
![]() |
#16 |
Wooohhoooooo
Jeg bruker og helst butikkene, det er reine smågodtbutikken.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnTil sokker synes jeg Sterk fra Du store Alpakka blir aller mykest, men arwetta er så tynt at det egner seg veldig godt hvis det er mye mønster.
![]() |
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnJeg er også blant dem som er veldig glad i finull. Fine farger, passe tynt, holder seg godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Strikkere: favorittgarnEtt? Jeg har mange favoritter.
![]() |
|
|