|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() En by - to verdenerhttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/...by-to-verdener
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: En by - to verdenerDet er den mest hjerteskjærende reportasjen jeg har lest på en stund.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: En by - to verdenerJa. Ikke sant. Den Stovner-familien er jo da heller ikke egentlig i nærheten av hva vi snakker om når vi snakker om de mest utsatte, dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En by - to verdenerLeste den nettopp og tenkte også at denne familien har det bedre enn mange andre på østkanten. Vil tro de er ganske godt integrert ift andre også?
05 og 08 Sist redigert av millact : 21-03-21 kl 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: En by - to verdener
Jepp. Men det spørs vel hvor enkelt det er å få tak i noen som er særlig villig til å vise frem familien sin med enda mer utfordringer. Jeg synes likevel dette er litt problematisk, fordi det lett kan brukes til å undervurdere situasjonen. Det krever litt lokalkunnskap og/eller innsikt å forstå at denne familien ikke er representativ.
![]() |
![]() |
#8 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: En by - to verdener
Dei er nok ikkje representative, men likevel seier reportasjen nokon viktig om forskjellen mellom øst og vest. Eg og tenkjer at å få nokon som ikkje er så integrert til å stille, sikkert er vanskelig.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: En by - to verdenerStovner-familien er helt klart langt mer privilegert enn mange andre i samme bydel. Jeg skjønner at det er vanskelig å få noen av de minst privilegerte til å stille opp i en slik artikkel, men dersom de hadde funnet noen så hadde det gitt et langt bedre perspektiv for dem som ikke har innsikt i hva den omtale trangboddheten innebærer.
![]() |
|
|