|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldDet var sønnen min på 20 år som gjorde meg oppmerksom på denne: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldMin nevø som er født i 1996, ble også syk etter trippelvaksinen, med epilepsi-aktige anfall uten at de kunne finne noen årsak. At den delen av vaksinen ble byttet ut i 1998 sier vel sitt.
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldFeilvaksinering og feilmedisinering er også noe jeg har virkelig skrekken for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldJeg tror det er sunt å ha en viss skepsis overfor vaksiner. Det er tabubelagt å snakke høyt om det, men du er nok ikke den eneste som mistenker vaksineskader hos barnet ditt. En i min aller nærmeste krets har samme mistanke ang. trippelvaksinene de fikk på 70-tallet, og utvikling av kroniske allergi- og luftveisplager. Livslange plager som startet noen timer etter vaksinen ble satt. Det kan være tilfeldig, men det er jo ikke det eneste tilfellet man har hørt om.
![]() |
#5 |
aldrende
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldHjelpe meg, for en skrekkopplevelse, Maximillia!
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldJeg er ikke i tvil om at noen barn "ofres" i vaksinasjonsprogrammene, likevel synes jeg det er det eneste riktige å følge nettopp det programmet. Selv om det er fare for at det rammer mine egne barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveld
Ja, det er akkurat det jeg også tenker, men jeg har følt det veldig lite stuerent å si det. Hvis man ikke føler seg 100% overbevist om at det er 100% trygt å vaksinere, så er man uansvarlig og egoistisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldSkal se det programmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldLaLuna og Maximillia, så utrolig ekkelt! Hvis noen hadde satt feil vaksine på barnet mitt så hadde jeg blitt rasende. Og redd! Og å skylde på at man ikke hadde briller er jo helt hårreisende, da henter man brillene før man setter sprøyte da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
Det er ikke vanskelig å ha all mulig forståelse for at det er bittert for dem som rammes. Ikke vanskelig i det hele tatt. Å få andre sykdommer/skader eller å dø av noe som skulle være til hjelp er tragisk rett og slett. Den eneste grunnen til å fortsette er jo at enda flere ville ha blitt syke, skadede eller ville ha dødd hvis man ikke vaksinerte. Vi har ingen barn å miste hverken i sykdom eller som følge av vaksinen mot sykdommen.
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
Det er ikke hysterisk, det er jo tydeligvis helt nødvendig. Så grusomt!
![]() |
#13 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldJeg har ikke tatt et bevisst valg ang vaksinering, men bare fulgt strømmen. Leste litt om det før første vaksinering, men synes informasjonen ble for propagandapreget fra begge sider til at jeg kunne ta stilling til det. Jeg kunne godt tenkt meg litt mer nyansert info om risiko osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldHar ikke TV2... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldJeg bryr meg ikke om hva en dokumentar på TV2 sier, vaksiner er flott! Ja til utryddig av farlige sykdommer.
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 09-10-06 kl 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveldJeg tror alle er enige i at vaksinene gjør en god jobb i å utrydde farlige sykdommer. Men jeg syns allikevel det kan være en viss åpenhet rundt både bivirkninger og direkte skader ved vaksiner. Det er jo åpenbart et grunnlag for stadig utvikling og forbedring av vaksinene.
![]() |
#17 |
Javel
|
Veldig bra sagt, jeg er helt enig.
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
Du bryr deg ikke om hva en dokumentar på TV2 sier, men tror du foreldrene til de barna som faktisk har blitt skadet hopper rundt med rosa dusker og sier vaksiner er flott? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Leser
|
Jeg er enig med deg Maximillia. Det er lite bivirkninger med vaksiner og på et samfunnsmedisinsk nivå er vaksiner udelt positivt. MEN - og det er et viktig men Kif! - for de som blir rammet av bivirkninger er det helt grusomt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Truth is in the x-files
|
Jeg må da for svingende få lov til å mene at vaksiner er positivt! Dusker eller ikke. Tror alle som har et barn som lever takket være vaksiner jubler sammen med meg.
![]() |
|
|