|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Er bæring vanskelig?Jeg vet dette høres ut som et idiotisk spørsmål, men jeg lurer veldig på dette med bæring. Når jeg ser folk som bærer i sjal og sånn, så ser det innmari tungt ut og ikke minst ser det komplisert ut å få det riktig.
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er bæring vanskelig?Bæring er ikke tungt når man bærer riktig. Jeg syns det blir tungt på mage/hofte fra de er et halvt år, men på rygg kan jeg bære langt lengre. Men jeg MÅ ha noe som sitter godt over BEGGE skuldre.
|
|
|
#3 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er bæring vanskelig?Linken du trenger er nok www.tettinntil.com
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er bæring vanskelig?Og noe annet som er viktig for meg, er å få barnet så stramt og tett inntil kroppen som mulig, slik at barnet nesten blir en forlengelse av min egen kropp.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er bæring vanskelig?Jeg skal prøve elastisk bæresjal med nestemann, jeg er litt før deg i løypen, så jeg kan godt dele min erfaring hvis du er interessert |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er bæring vanskelig?Det er faktisk ikke tungt å bære dersom man bærer riktig med et godt bæretøy. Du kan selv tenke deg at før fødselen har du 3,5 kg inni magen. Like etter fødselen bærer du samme vekta nesten på samme måte, men utenpå magen. Forskjellen er ikke så stor. Barnet vokser og blir tyngre, men dersom du bærer en del merker du ikke mye til det. Du blir også sterkere av bæringen, så du "vokser" med oppgaven. Etter hvert vil du nok allikevel synes at det blir tyngre å bære på magen, spesielt hvis du skal gjøre andre ting samtidig som du bærer. Da er det bare å slenge ungen på ryggen, og det kjennes ikke tungt ut i det hele tatt. Sist redigert av ElinM : 09-08-07 kl 14:55. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Er bæring vanskelig?Jeg bærer jenta mi på to år i Ergo/Mei-Tai på ryggen. Hun veier ca 13 kg nå. Det er som å bære en anatomisk ryggsekk på 13 kg, som følger helt inntil ryggen din. Det er ikke tungt. Når jeg går på fjelltur med stor sekk veier den som regel mer. Og da går man jo fort en hel dag.
|
|
|
#8 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Er bæring vanskelig?Jeg har kjøpt meg et elastisk sjal. Da jeg skulle prøve det første gangen syntes jeg det var litt vanskelig. Jeg dro på et Tett inntil treff og fikk hjelp av damene som var der. Det viste seg å ikke være så vanskelig som jeg trodde det var. Jeg prøvde på egenhånd i går og det gikk veldig bra, så nå skal sjalet bli tatt i bruk ofte. Lillebror er en "kontaktbaby" og vil ha mye kos. I går sov han så fint i sjalet mens jeg vasket klær og ryddet i huset. Sist redigert av Éowyn : 09-08-07 kl 15:37. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er bæring vanskelig?Som Lille*My sier: Det er ikke tyngre enn en tilsvarende anatomisk ryggsekk (når du bærer på ryggen, da). Etter mine erfaringer med BabyBjørn trodde jeg ikke jeg kom til å bære mye, men etter at jeg fikk vevd sjal kan jeg bære minsten på 12 kg i timesvis uten å bli sliten. Og som ElinM sier så vokser du med oppgaven etterhvert som barnet blir tyngre. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er bæring vanskelig?Nei, bæring er ikke vanskelig! *bastant* Kravet er selvfølgelig at man har en bæredings som funker.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er bæring vanskelig?For å si det sånn, jeg lurte veldig på hva som var galt først gang jeg fikk Sneipen i en Ergo. Jeg kjente nesten ikke at jeg hadde ham på ryggen. Det var litt tilvenning både for ham og meg, spesielt med å få den på meg-
|
|
|
#13 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Er bæring vanskelig?Nei, ikke tungt og ikke vanskelig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Er bæring vanskelig?
"Å NEIIIII!" var den umiddelbare reaksjonen til svigerinna mi også, da hun første gang fikk prøve min ergo med gutten sin oppi. Grunnen var at de skulle reise på ferie til Hellas bare noen dager senere, og planla å ha med bæremeis. Gutten deres var halvannet år og av det store og tunge slaget. Nå lurte hun på hvorfor i h*** de ikke hadde slik i stedet. Og det var ikke tid til å bestille en heller. Det endte opp med at de fikk med seg vår, og bestilte ny til oss.
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er bæring vanskelig?Vi har nemlig arvet en skikkelig dyr og fancy bæremeis, men det er tungt det.
|
|
|
|
#17 |
|
Audacious
|
Sv: Er bæring vanskelig?Det er ikke tungt å bære i sjal/mei tai når man bærer riktig. Jeg bar Plutten masse mens bekkenet fortsatt var så dårlig at jeg brukte krykker. Og det var til og med på magen - ryggen er mye lettere. Bæremeis er tungt fordi vekten kommer så langt ut fra kroppen.
|
|
|
#18 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er bæring vanskelig?Jeg bar storesøster i Babybjørn, mens med lillesøster gikk jeg til innkjøp av elastisk sjal og Mei tai. En ny verden åpnet seg for meg - og jeg brukte det elsatiske sjalet fra hun var 3 dager gammel. Hun elsker å bli bært og det var ikke så vanskelig å lære seg å knyte det heller - fulgte med instruksjonsbok med mange alternative bæremåter. Storesøsters tidligere dagmamma laget en Mei tai til meg og den bruker vi ofte på tur, både jeg og mannen. Den måtte jeg øve litt hjemme på å bruke alene - veldig enkelt når man er to, litt verre alene. Øvelse gjør mester
|
|
|
#19 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Er bæring vanskelig?Jeg er rimelig fersk i bærerfaget jeg også, men nå har jeg fått meg en ringslynge og sydd en MeiTai. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
...
Sv: Er bæring vanskelig?Jeg brukte elastisk sjal og ringslynge til lillebror helt fra han var bitte liten. Det er enkle ting som man får til helt på egenhånd. Har nå også en Babyhawk (mei tai) og det er også veldig enkelt. Har tom testet Babyhawk'en med storesøster på ryggen. Gikk fint det og hun er 3,5 år, 104 cm og 19kg.
|
![]() |
|
|