|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Rusreformen!Altså, det skjer andre viktige ting enn Covid19!
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Rusreformen!Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg veldig inn i dette og sikkert er påvirket av hvem jeg følger på Twitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Rusreformen!Jeg er redd for at avkriminalisering gjør at det blir lettere for unge å prøve rusmidler som feks hasj, og synes det er spennende og vil prøve mer og mer farlige stoffer. Så nei, jeg er absolutt ikke for noen form for avkriminalisering og mener at man bør lytte til politiet.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rusreformen!Denne gang er jeg enig med ap, forslaget til regjeringen er for enkelt.
![]() |
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Rusreformen!Jeg er enig med deg i avsnitt to Mex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Rusreformen!Jeg tenker litt som amo, tanken er god, men det er for tidlig. Vi må først av alt bygge opp systemet slik at vi klarer å hjelpe alle som trenger hjelp. Grunntanken er jo hjelp i stedet for straff, men er det ikke mulig å få hjelp så faller hele poenget bort. En massiv opprusting av forebyggende arbeid først, innen psykisk helse, inkludering og barnevern, i tillegg til en massiv oppbygging av gode behandlingstilbud innen rusomsorgen. Inntil det er på plass er det helt nødvendig at politiet får jobbe med å ta dem som innfører og selger narkotika blant folk, både små og store doser.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rusreformen!Jeg har tidligere vært veldig negativ, selv om det er åpenbart at det vi gjør nå, ikke virker på en flekk. Det kan vanskelig bli verre, liksom.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
![]() Sv: Rusreformen!Ja, vi må tenke nytt, men hjelpeapparat og forebygging må på plass først. Vi må starte i riktig ende.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Rusreformen!Jeg er enig i at vi må tenke nytt, men vi må ha en plan og strategi klar. Og ressurser, det har vi ikke på plass pr i dag.
![]() |
![]() |
#10 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Rusreformen!
Men blir det bygget opp før man vedtar en politisk endring? Det blir fort en catch 22 hvis man ikke vedtar å endre noe før hjelpeapparatet er på plass, og ikke bygger opp hjelpeapparatet før en endring er vedtatt.
![]() |
#11 |
Smugleser
|
![]() Sv: Rusreformen!Jeg synes det er vanskelig (og det synes tydeligvis politikerne også).
![]() |
#12 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Rusreformen!Etter å ha jobbet med rusmiddelmisbrukere i 22 år har jeg ganske mange meninger om dette.
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Jeg tenker det jo er oppbyggingen av hjelpeapparatet og det forebyggende arbeidet som må være selve reformen, det er jo den endringen som må vedtas. Det er der det må tenkes nytt, der det trengs en reform. Og det må lages en handlingsplan, som må vedtas politisk.
![]() |
#14 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Rusreformen!Politiet bruker uansett i dag helt marginale ressurser på enkeltbrukeren, og heller ikke særlig store ressurser på kjøp og salg.
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: Rusreformen!... ja, og alt det Pasta skrev.
![]() |
#16 |
Tatt på
|
![]() Sv: Rusreformen!Jeg har inntrykk av at det er lettere å få tak i hasj og sterkere enn alkohol for de under 18 år.
Pie (2007) og Gut (2010) Sist redigert av Fersken : 22-04-21 kl 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Rusreformen!Jeg tenker det ikke er noen som er uenige i at tunge brukere ikke endrer atferd av en bot og at de trenger hjelp. Alle er enige i det, tror jeg. Men trodde ikke de satt i fengsel pga brukerdoser. Ville trodd at evt. soning kom av vold, overgrep, innbrudd, tyveri, ordensforstyrrelser med mer. (?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Enig med alt dette. Og folk må slippe å bli kasteballer mellom rus og psykiatri. Helhetlig oppfølgingstilbud over lenger tid!! Bedre ettervern. Er også redd for at avkriminalisering senker terskelen for å prøve for mange unge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Rusreformen!Noen som kjenner til statistikk som angir antall rusmisbrukere per 100k i feks Norge, Nederland, Portugal og Oregon(der de har opiat pandemi).
![]() |
|
|