|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Medfører dommen i GeorgeFloyd-saken noen endringer?:la oss diskutere noe annet enn korona:
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Medfører dommen i GeorgeFloyd-saken noen endringer?Jeg tror det kan bidra til at enkelte i politiet tenker seg mer om, og kanskje tør å gripe inn hvis en kollega setter et liv i fare. Men de store endringene må gjøres på systemnivå, med utdanning og opplæring øverst på lista.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Medfører dommen i GeorgeFloyd-saken noen endringer?Ja, det er sant. Politiutdanningen i USA er ytterst varierende, og det er ikke noen godt betalt jobb. Selv om man tar veldig mye risiko. Det gjør jo at rekrutteringen til jobben blir noe "snodig".
![]() |
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Medfører dommen i GeorgeFloyd-saken noen endringer?Jeg tror nok som Celebelen at det må endringer på systemnivå til. Så vidt jeg har skjønt så har den gjengse politimann i USA 3 måneders utdanning før de plasseres ut i felten. De har rett og slett ikke god nok kompetanse til å vurdere situasjoner og alternativer for å håndtere situasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Medfører dommen i GeorgeFloyd-saken noen endringer?
Men det har vel ikke holdt tidligere? Det var f.eks. en sak der en 17-åring ble skutt i et boligstrøk, og politmannen/sikkerhetsvakten ble frikjent fordi han mente å ha handlet i selvforsvar.
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Medfører dommen i GeorgeFloyd-saken noen endringer?
![]() |
|
|