|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() GeorginerDe er utrolig fine, og jeg er utrolig uerfaren med sånne planter. Men jeg kjøpte nå en Dhalia purple gem for noen uker, altså rotknoller, eller hva det nå heter.
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GeorginerBra påminnelse.
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: GeorginerJeg starter opp georginene innendørs eller i drivhus med varme, og det varierer litt når de spirer. Noen har jo alt spirt før man legger dem i jorda, noen trenger ei uke eller mer. Legg dem grunt, og om du vil ha dem tette og fine kan det være greit å knipe toppskuddet når de har et par-fire bladpar. Ellers er det bare å vanne og gjødsle og klippe bort visne blomster, så kommer det mer og mer!
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GeorginerLover ingenting men jeg heller all kaffegruten vår i bedene gjennom hele sommersesongen og jeg har så-og-si ingen brunsnegler. Det må da ha en virkning for en nabo har tusenvis av brunsnegler og tror vel egentlig ikke på meg når jeg sier at jeg plukker maks 10 snegler ila året. De har vært i jordbærene eller på gresset. Har aldri funnet en snegle i bedene.
![]() |
|
|