|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glad
|
![]() Sommerfoten 2021Er ute etter kjappe og gode tips for litt finere føtter til sandalene. Hvilke produkter fungerer, og for kjapt får man resultater? Til hæler, neglebånd osv.
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Sommerfoten 2021Jeg pleier unne meg en time hos fotpleier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glad
|
![]() Sv: Sommerfoten 2021
Går det an å øve seg på å tåle fotbehandling? Prøvde en gang for mange år siden og det var helt forferdelig for en som er så kilen under beina.
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerfoten 2021Ingen gode tips. Jeg løp til pedikyr på torsdag da finværet kom. Ja, det kiler, men det er jo fort overstått for lakking er vel ikke problemet vil jeg tro. Jeg tar shellack på tærne og det holder seg så fint lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glad
|
Lakken får jeg til sånn noenlunde- så lenge jeg klarer å holde meg i ro lenge nok til ar den tørker.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sommerfoten 2021Jeg har brukt baby foot for første gang i år - den funket bra, men utrolig kvalmt å ta av seg sokkene etter en dag i noen dager. Scholl fotkrem for sprukne hæler bruker jeg og på sommeren. Jeg har ikke særlig hard hud på hælene, men likevel. For meg er det å f.eks file av hud på føttene så vanskelig å forholde seg til, at jeg kjenner på ubehag bare av å skrive om det - så jeg må jobbe litt forebyggende, tenker jeg.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sommerfoten 2021Unn deg en time hos fotterapeut, og smør med en fet krem om kvelden før du legger deg, på sengekanten, så du ikke seiler på glatt gulv med fete kremete føtter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sommerfoten 2021Jeg sverger til Baby foot en gang i blant og vedlikehold med fotfil (på tørre føtter) og jevnlig bruk av Scholl for sprukne hæler
![]() |
#12 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sommerfoten 2021Jeg bruker ansiktsskrubb eller kroppsskrubb på føttene jevnlig gjennom hele året når jeg dusjer så føttene mine er alltid klar for å vises frem.
![]() |
#13 |
![]() Sv: Sommerfoten 2021Som et resultat av denne tråden har jeg nå smørt på fet krem og tatt sokkene på igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Sommerfoten 2021Må man bruke sokker etter at man har brukt babyfoot? Jeg har i flere år tenkt at jeg skal prøve, men aldri rotet meg til det, tenkte i starten av tråden at i ÅR skal jeg søren meg gjøre det .
![]() |
#15 |
Står på egne ben
![]() Sv: Sommerfoten 2021Sitter nå på hjemmekontor med føttene i fotbad under pulten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tatt på
|
![]() Sv: Sommerfoten 2021Jeg har tjukke lag med hard hud på stortåa og rundt hallux vallux. Den fjernes best når huden er bløt, burde vel egentlig ha brukt skrape og kniv.
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
Man må ikke, men det er virkelig enorme mengder hud som løsner - så for meg var det helt utenkelig å gå uten sokker i noen dager. Jeg går normalt sett alltid barfot hjemme, men den uken hvor flassingen var på sitt verste, brukte jeg sokker døgnet rundt.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Sommerfoten 2021Jeg synes babyfoot funker bra, men de første dagene etter at huden har falt av, føles det som om jeg går på lego konstant. Og jeg bruker også sokker døgnet rundt, selv når jeg sover, den uka huden faller av. Men jeg hater virkelig å være barfot, så for meg er det ikke noe tap.
![]() |
![]() |
#19 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Sommerfoten 2021En ting som jeg glemte å skrive. Jeg prøver å huske å skrubbe med tørr klut (eller slik hanske som er litt ru) på føttene når jeg dusjer. Det hjelper egentlig veldig mye om man gjør det hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|