|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Babyteppe: Oppskrift og fargerJeg skal strikke teppe til en god kollega som venter barn i januar. De vet enda ikke noe om kjønn (naturlig nok), og siden det er første barnet, har jeg lyst til å lage noe nøytralt som kan gjenbrukes.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerJeg pleier strikke nøstebarnteppe jeg, det er ikke innviklet i det hele tatt, det mest avanserte er å huske at etter midten er det tre rett, et kast TRE sammen, for et kast, to sammen blir ikke faktisk felling... jeg strikket et i ammetåka som har 20 pinner med det, det har litt rar form...
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerJeg synes offwhite, lys brun, grønn eller gult er fine farger til babytepper og som er kjønnsnøytralt nok.
![]() |
![]() |
#4 |
Tatt på
|
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerJeg synes Ringblomstteppet til Klompelompe er nydelig. For meg som ikke er så strikkevant (men kan strikke kunststrikk) så tok det noen prøver før jeg fikk kanten fin.
![]() |
#5 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerPickles har flere fine. Jeg har strikka midtsommerbabyteppe til to nye verdensborgere.
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerJeg har en PDF med flere forskjellige babytepper som jeg lastet ned gratis. Jeg kan sende den hvis du vil ha den og gir meg en e-postadresse å sende til.
![]() |
#7 |
I endring
|
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerDet er jo så mange fine babytepper der ute, men de fleste driver jo med litt avansert mønster. Dette likte jeg da, spesielt at stripene er av ulik bredde.
![]() |
#8 |
WF: BNBE
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerTakk for tips! Ringblomstteppet var nydelig, jeg tror det er ensfarget som er tingen. Har lyst til å strikke noe litt mer komplisert enn nøstebarn.
![]() |
#9 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerHvis du kan bruke engelske oppskrifter har Brooklyntweed flere firkantede sjal som gjør seg som babytepper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerJeg syns Bella teppe fra LeKnit er nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
trenger lading
|
![]() Sv: Babyteppe: Oppskrift og fargerDenne har jeg strikket 3 stk av (ikke mitt på bildet)
![]() |
|
|