|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Trampoline - underlagJeg har fått veldig stor parkeringsplass, og lurer litt på hva jeg skal bruke den til. Av innkomne forslag er trampoline. Jeg ser at folk i nabolaget har trampoline stående rett på asfalt, men kan man egentlig det?
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Trampoline - underlagDet skulle vel gå greit, men du bør ha noe å feste den i så den ikke blåser bort.
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trampoline - underlagJeg vet ikke hvorfor det ikke skulle gå bra. Vi har vår stående på treplatting, der har den stått i 12 år.
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Trampoline - underlagJeg prøvde å Google, og fikk opp mye om at den ikke måtte stå direkte på mur eller asfalt, men det var litt gamle referanser.
![]() |
#5 |
Ad astra
|
![]() Sv: Trampoline - underlagForsvarets sandsekker med sand fra fjæra - vi har vel en ca 35 slike sekker på beina til trampolinen. To av beina har i tillegg europaller hvor sekkene ligger oppå pallene. Hvor mye kan en slik veie tro? 15 kg? 500 kg kanskje i forankring?
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Trampoline - underlagMed patentbånd over stanga som går langs bakken, skrudd fast i underlaget (som jo er treverk). Den står skjermet til for vær og vind, så ingen stor utfordring å holde den på plass.
![]() |
#7 |
Ad astra
|
![]() Sv: Trampoline - underlagVi tar forresten ned sikkerhetsnettet hvis vi ser at et skal blåse litt og ungene ikke skal hoppe - jeg vil prøve å unngå revner i det så lenge det lar seg gjøre...
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Trampoline - underlagNaboen her har festet kjettinger til trær i nærheten, etter at tauet de opprinnelig brukte ble slitt over en helg de var borte og de blåste mye. (Vår står på plen, så vi har jordspyd som vel er beregnet å tåle orkan).
![]() |
#10 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Trampoline - underlagJeg har hatt min i hagen uten forankring og nå står den rett på grus, uten forankring. Har aldri opplevd at trampolinen har blitt tatt tak i av vind her (har hatt i 11 år), men sier ikke at det ikke kan skje.
![]() |
#11 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Trampoline - underlagVi har vår på grus uten noen form for feste, men det blåser aldri mye her vi bor. Når det meldes ekstremvarsel, blir det kanskje liten kuling.
![]() |
#12 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Trampoline - underlagTusen takk for gode tips! Sandsekker var genialt.
![]() |
#13 |
Trøtt
|
![]() Sv: Trampoline - underlagOg her fikk jeg bekreftelsen på at Norge er MYE. Mye vær, mye årstider, mye av det meste. Vi har trampoline i hagen, den står på gress og står oppe hele året, og det har ikke FALT MEG INN at jeg må/bør forankre trampolina på noe vis. Ikke har den vært i nærheten av å blåse bort heller. Vår trampoline står i en del av hagen med mye le, mot skogkanten.
![]() |
#14 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Trampoline - underlagVår er naturlig forankret - stativet står ute året rundt, og etter så mange år har det nå grodd fast i plena. Det har nok sunket nedi en del, samt at gress rett og slett har slått rot over de delene som ligger langs bakken. Den er i alle fall ikke til å rikke. Vinden har aldri tatt godt der trampolina står, så det har aldri vært aktuelt å forankre den noe mer.
![]() |
#15 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Trampoline - underlagTrampoliner kan så absolutt forsvinne inn i naboens hage i denne bydelen, Appelsin. Så godt feste er viktig. Eller hvorfor ikke grave hull og lage svømmebasseng!!!!!! Det kommer sikkert 3 soldager til før 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Trampoline - underlag
Nei altså, jeg kan jo ikke grave hull - plutselig tar jeg av inne i tinder-tråden, og trenger plassen til flere biler
![]() |
#17 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Trampoline - underlag
Jeg tror naboene våre tenkte det samme, før den forsvant første gang. Andre gang kjøpte de kjetting.
![]() |
#20 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Trampoline - underlagDenne dukket opp da jeg googlet. Borettslaget har fordelt noenparkerings plasser til de øverste leilighetene. Nabo 1 har 3 plasser, så jeg med en i midten og så nabo 2 ved siden av meg med plass til 4 biler. Resten av hurven må bruke offentlige 24-timers plasser, som er på samme parkeringsplass.
![]() |
|
|