|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Må man ha farge på terrassebeis? Og hvorfor?Vi skal beise terrassen på hytta. Da vi gjorde det sist for noen år siden brukte vi bare klar terrassebeis, og er egentlig fornøyd. Da samboer skulle kjøpe ny nå mente de på butikken at det var best å bruke farge. Men akkurat hvorfor sa de ikke. Vi har vann på hytta, men ikke mulighet til spyling eller avansert vask, så det må være enkelt. Og ikke være mange omganger med diverse rens og slikt.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må man ha farge på terrassebeis? Og hvorfor?Ikke gjør det, behold den klare. Det er noe herk å fjerne uten ordentlig vanntilgang hvis dere ikke blir fornøyd, og det vises bedre når beisen begynner å bli avflakket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Må man ha farge på terrassebeis? Og hvorfor?VI har oljet terassen og ble fristet av å velge "gylden" da vi oljet sist. Jeg kjenner på angeren - det er skikkelig stygt synes jeg. - Vi skal alltid velge blank videre.
![]() |
#5 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må man ha farge på terrassebeis? Og hvorfor?Velg i alle fall ikke mørk farge, da blir terrassen veldig varm å gå på og treverket kan sprekke opp mer enn det ellers ville ha gjort.
![]() |
#6 |
trenger lading
|
![]() Sv: Må man ha farge på terrassebeis? Og hvorfor?Men hvorfor mener de at det blir mer holdbart med farge? Var visst det de mente. Jeg beiser heller bittelitt oftere enn å ha en farge jeg synes blir feil...
![]() |
#7 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Må man ha farge på terrassebeis? Og hvorfor?Det står ikke svaret på fargespørsmålet her, men artikkelen sier endel om de ulike kjemiske komponentene og hva de gjør - bl.a. beskyttelse mot nedbrytning av treverket, beskyttelse mot UV-stråling med mer. Det står bl.a.: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Må man ha farge på terrassebeis? Og hvorfor?Nei. Og iallefall ikke om du ikke har god tilgang på vann å skylle med.
![]() |
|
|