|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Jeg har gått gjennom sengetøyet vårt, først og fremst for å finne ut hva som var 2 meter langt og hva som var 2,20 for å sortere det litt. Men det viser seg jo at alt er i helt vilkårlige lengder og bredder, og pris eller merke har ingenting å si.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Min erfaring er som din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Jeg har primært sengetøy fra Princess. Det har krympet lite, om noe, selv om jeg vasker på 60 grader – men jeg tromler aldri sengetøy. Tror det er det som krymper det mest.
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?
Nå ligger det i vaskemaskinen, men jeg skal prøve å huske det etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Ja, tromling krymper en del klær, det gjør det. Men min erfaring er at sengetøy krymper lite i trommel. Jeg orker ikke å la være å tromle sengetøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Myyk skriver følgende på nettsiden sin: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Har stoet sett fra Kid og Princess. Vaskes på 60 grader og tørkes hengende. Aldri merket noen krymping.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Har stort sett fra Princess tror jeg. Vaskes på 60 og tromles. Ikke krympet.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Når dere sier "ikke krympet", har dere faktisk sjekket? For det er jo veldig rart om jeg har sengetøy fra nøyaktig samme leverandør og det har krympet såpass mye.
![]() |
#11 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Det meste jeg har er fra Princess og i glatt bomull, flanell eier jeg ikke. Vanligvis vaskes det på 40 eller 50 og henges til tørk, men 60°C har forekommet. Jeg har ikke målt dynetrekkene nå, men de passer som de skal til 200×220-dundyna mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Jeg har primært sengetøy fra Høie, og har ingen merkbare størrelsesavvik når jeg bytter sengetøy. Har ikke kontrollmålt, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
heimføing
|
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Du har for mye fritid når du driver og måler dynetrekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Nei, jeg har ikke for mye fritid, jeg rydder og sorterer og syns det er et poeng å ha sengetøy som faktisk passer når man merker at dyna enten sklir rundt inni trekket eller bulker seg. Ang. målt dyna; ja, se over.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Har målt! Vi var tre personer, to holdt i hver sin ende, og jeg målte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Sengetøyet vårt fra myyk er merkbart større enn annet sengetøy i lik størrelse, men jeg gidder ikke å måle. Jeg er ikke like stor fan av dette sengetøyet som mange andre, og liker like godt krepp fra Princess.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Størrelsen på dyna har nok litt å si, ja. Det har jeg ikke tenkt over. Våre dyner er temmelig nye og veldig dyre (de fulgte med i en pakke da vi kjøpte seng). Jeg har aldri målt dynene. Men jeg merker jo at med Myyk blir dyna plutselig lang nok. En liten periode tok vi på det gamle sengetøyet, som også skal være 220 cm. Det passer jo dyna, den blir bare litt høyere, men den dekker ikke lengden på sengen engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Tykk, Hyacinth!
![]() |
#19 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?Jeg har motsatt følelse, men skal jaggu måle. Vaskes på 60 og tromles aldri.
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Omg, er det så dyrt? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|