|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Jeg vurderer boblebad på terrassen oppe. Den har masse ubenyttet plass. Det er en terrasse som også er tak til deler av stua under.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Det er sånt som jeg kanskje ville spurt en takstmann om. En som ikke potensielt skal få jobben og bare vil selge.
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Jeg hørte om en som bare begynte å fylle vann helt til det knaket så heftig at han fant ut at det måtte forsterkninger til for at ikke hele terrassen skulle ramle ned. Ikke noen god ide.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Aha.
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Det holder med en takstmann som også er byggmester. Du trenger å få beregnet hvor mye last bærekonstruksjonen tåler.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Men hvordan kan de vite det,uten å åpne opp?
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Jeg tror de må åpne noe for å sjekke dimensjoner på bjelkelaget eller bæringen. Hvis det er bjelker måles avstand mellom og lengde+tykkelse på bjelkene, så kan man beregne hvor mye last det tåler.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Ah. Ikke aktuelt å åpne opp. Vi har brukt 17 år og altfor mye penger opp få driten tett.
![]() |
#11 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Fra undersiden går det ofte greit å lage et hull mellom bjelker. Enig i at det ikke er aktuelt å åpne fra membransiden…
![]() |
#12 |
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Trenger ikke åpne opp. Dersom snekkerarbeidet er gjort av fagfolk har de beregnet for snelast i ditt område. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...(Alle påbyggene her er laget i de glade 80-åra og det er ikke en ting som er gjort som det burde vært gjort. )
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Naboen her dimensjonerte for boblebad da de bygget terassen. De tok riktignok godt i, men de doblet all stender under der boblebadet var tenkt. Altså 30 cm mellom i stedet for 60 som er vanlig.
![]() |
#16 |
Kjernesnill
|
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Det finnes tabeller som viser vektbelastning basert på bjelkedimensjon og lengde, sånn i tilfelle nerde poly vil sjekke det statikeren kommer med.
![]() |
#18 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan finne ut hvor mye en terrasse tåler...Jeg er også ganske sikker på at dette er NorskStandard og at det er regler for bruk av tykkelse på bæring og avstand på dette og at man regner ut vektbelastning på det.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat sånn er vår veranda også bygget, vi ba dem dimensjonere for fremtidig jacuzzi, som forøvrig kom raskt på plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|