|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Erfaringer med el-sykkel?Vurderer å kjøpe El-sykkel. Primært for å kunne sykle til jobb. Per i dag bruker jeg buss. Ser ikke for meg at jeg skal bruke el-sykkel når jeg sykler til vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg kjøpte i april i fjor og sykler daglig til og fra jobb, og noe ellers også. Har 11,5 km nedover til jobb, og tilsvarende hjem. Og det er helt greit å sykle omvei hjemover om jeg skal noe.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Ja! Jeg har byttet ut bil med elsykkel. Elsker den intenst. Lurer på om jeg er ekstra lykkelig når jeg sykler. - og sykler av og til omveier for å få nyte finværet litt ekstra.
![]() |
#5 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg elsker elsykkel, den erstatter bilen mye for min del.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg kjøpte el-sykkkel i juni og ELSKER den! Det har fått hele familien til å sykle veldig, veldig mye mer. Når alle er med, sykler mannen på el-sykkelen og jeg på min gamle. Han hater å sykle vanlig sykkel.
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg likte ikke min, eller andre jeg prøvde, solgte min. Jeg sykler 25 km til og fra jobb uten strøm, med 82 meter stigningen hjem uten problem. Jeg liker ikke at elsykkelen er så tung på flat mark og nedoverbakker, når motoren slår av på 25 km/t er det bare en sykkel som veier 10 kg mer enn de andre. Men hadde jeg bodd på Kjelsås eller Romsås og syklet daglig til Oslo sentrum skulle jeg beholdt den. Jeg mener det bør være betydelig stigning for at motor skal være en fordel.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg synes elsykkel er genialt. Ikke for trening, men som fremkomstmiddel. Har 5 km til jobb og bruker like lang tid om det er motvind, rushtid eller hva….Også genial til/fra trening og på småturer i nærområdet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg har sluttet helt å ta buss etter jeg kjøpte el-sykkel. Bruker den på sen høst og vinter. Vanlig sykkel når det er bart. Har 1 mil til jobb og bruker kortere tid på sykkel enn buss. Det er og bonus med trim og frisk luft. Minuset er at det har vært mye veiarbeid langs rutene jeg sykler, så har måttet ta omveier.
![]() |
#10 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg kjøote min første elsykkel for seks år siden, og siden da har jeg ikke rørt den gamle sykkelen. Bruker sykkel som fremkomstmiddel, nå har jeg latt den gamle sykkelen gå videre til tenåringen og kjøpt meg ny elsykkel. Det kostee mye for en god en, men jeg synes det er verdt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg elsker min Elvira!
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?
Reklamer på den! Jeg fikk pengene igjen på min, det er kjent feil!
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Eg kjøpte Benno Boost-E då eg ikkje hadde førerkort av helsemessige årsaker. Liker å ha ein sykkel med god lastekapasitet og merker eg er mykje meir aktiv, då eg ikkje var i form til vanleg sykkel på den tida. Synes også det er deilig å kunne justere kor mykje drahjelp eg vil ha frå motoren. Eg kan få grei treningseffekt om eg ønsker det, eller eg kan velje å bruke den som transportmiddel for å komme meg fram utan å bli svett.
![]() |
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
Er det sant? Ar innom i fjor høst og fikk beskjed det var 2 års reklamasjon på batteriet.
![]() |
#15 |
⭐️⭐️⭐️
|
Jaggu. Sendte e-post i går og i dag fikk jeg levert sykkelen. Endte med å kjøpe en ny, en Cube denne gangen. Sykler ikke så langt men sykler hver dag.
![]() |
#16 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg er med Lavender. Har prøvd elsykkel av god kvalitet og godt merke (låneordning), men for meg ble det 10 kg ekstra metall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
Godt å høre!
![]() |
#18 |
villende
|
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg er veldig fornøyd med min elsykkel. Den største ulempen er at jeg i praksis ikke bruker den vanlige sykkelen min, og dermed mister "gratistreningen" jeg fikk av å sykle t/r jobb hele sommerhalvåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med el-sykkel?Jeg er veldig fornøyd med min elsykkel. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen om at det er 10 kg ekstra med jern å dra på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Jeg har en veldig lett og fin vanlig sykkel fra før, og jeg merker jo forskjell, særlig når jeg kommer over 25 km/h og må tråkke uten motorhjelp, men jeg mener det er i større grad det at motoren slår seg av jeg kjenner enn at sykkelen er tyngre enn den andre. Også merkes det når jeg må trille sykkelen, som er typisk når jeg har med meg 10-åringen og lillesøsteren i sete bakpå og vi skal opp en bakke som er for lang/bratt for 10-åringen. Jeg er derimot ikke enig i at det skal være betydelig stigning for at motor skal være en fordel.
![]() |
![]() |
|
|