|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Stekeovnen vår døde i kveld. Den var type billigste, billigste ræl som ikke engang hadde varmluft, som fulgte med leiligheten da vi kjøpte. Selv om tidspunktet var litt upraktisk, er vi nesten glad til, for da kan vi forsvare å kjøpe ny...
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Pyrolyse!
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Dampfunksjon. Og pyrolyse, men det er jo allerede nevnt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Det er litt forskjellig hvordan de er utformet bak, noe som kan føre til at man må ha elektriker til flytte stikkontakten hvis man ikke måler riktig.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?
Hvordan måler man det? Vi må jo ha noen til å få ut den gamle.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Vi byttet nettopp fra Ikea til noe annet, de var ikke 100% samme størrelse, så vi måtte flytte en hylle i skapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Det er noen år siden vi byttet, så jeg husker ikke nøyaktig hvordan dette var. Det jeg husker var at stikkontakten var festet slik at da vi skulle skyve inn den nye stekeovnen så krasjet den i stikkontakten og den ble stående noen cm for lang ut.
![]() |
#10 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Jeg stemmer også får damp og pyrolyse.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Jeg har prøvd å lese litt om dampfunksjon, men jeg er ikke helt solgt. Hva er fordelene? Produsentene sier crispy utside og saftig innside på kjøttet, men vi spiser ikke kjøtt noe særlig og aldri kjøtt som vi steker i ovnen.
![]() |
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Pyrolyse. Helt klart. Dampfunksjonen synes jeg er litt oppskrytt.
![]() |
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Jeg vet ikke engang om jeg har dampfunksjon – har aldri vært i en situasjon der jeg har tenkt på at jeg kunne trengt det. Bruker også ovnen lite til å steike reint kjøtt. Kanskje to ganger i året.
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
Enig. Om det stod mellom de to funksjonene så er pyrolyse en sikker vinner. Dampfunksjon er fin til brød og annet bakverk, men som regel glemmer jeg at jeg har det og steker uten.
![]() |
#16 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Pyrolyse og varmluft er eit must, synes eg.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Damp kan fu fikse ved å enten helle litt vann nederst i ovnen eller sette innen skål, så det trenger du ikke betale ekstra for. Men pyrolyse vil du ha.
![]() |
#18 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Jeg steiker nakkekoteletter, Hel kylling, kyllinglår, ribbe, fisk, indrefilet osv i ovnen. Så jeg lurer veldig på hva andre spiser som sier de ikke steiker kjøtt i ovnen (men skjønner det jo vist de ikke spiser kjøtt i det hele tatt da)
![]() |
#19 |
|
Ja, det stemmer, så høy temperatur, varmluft og pyrolyse er det som er krav nå. Hvor bør varmevifta være plassert?
Vi spiser veldig lite kjøtt og jeg tror 90% av kjøttet vi spiser er kjøttdeig, da i retter som 11-åringen er opptatt av som taco, bolognese og kjøttkaker. Vi spiser kun kjøtt som er Dyrevernalliansen-merket og da begrenser det seg selv. Også hjelper det jo at vi rett og slett ikke er noe glad i kjøtt da - ribbe, kyllingfilet og indrefilet spiser vi aldri.
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags (innebygget) stekeovn trenger man?Hvor vifta er plassert er kanskje ikke fullt så viktig på dyrere ovnene, vi hadde en fra ikea der den var i et hjørne. Så bollene bakerst til venstre ble svidd, mens de foran til høyre var rå. Den vi har nå har to varmevifter over hverandre på midten, fordi det også går an å dele stekerommet i to.
![]() |
|
|