|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Hva kan jeg fryse melk i?Jeg drikker kaffe med Tine vaniljemelk i, og den har holdbarhet på en uke etter åpning.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Smoothieflasker eller de halvlitersflaskene de selger ferskpresset appelsinjuice i på Meny?
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Den er ultrapasteurisert og holder seg nok langt mer enn en uke. Vi bruker også den en del og har aldri opplevd at den har blitt sur.
![]() |
![]() |
#6 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Har du en norengros i nærheten? De har små 0,33 dl beger
![]() |
#7 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Morsmelk beger, bare for å få reaksjon når du bruker den fryste melka |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Små syltetøybeger? Sånne gjennomsiktige med blått lokk, som selges i vanlige matbutikker (i nærheten av der de har brødposer, folie etc, evt sammen med frysepulveret, særlig nå i frukt- og bærhøstingssesongen). De kommer i ulike størrelser, der de minste er 2,8 dl. Og de kan stables oppå hverandre i fryseren, og puttes i hverandre i skapet/skuffen, fryses, mikres og vaskes i oppvaskmaskin, og brukes igjen og igjen. Vi har massevis, fordi vi alltid får forsyninger med syltetøy fra svigerfamilien i slike. Bruker dem til veldig mye forskjellig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-10-21 kl 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Tenkte flasker var praktisk i forhold til bruken.
![]() |
#11 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Jeg har kjøpt små saftflasker fra Plukkselv eller Hageglede, beregnet på frysing. Ellers funker det å bruke vanlige 0,5 liters brusflasker i fryseren.
![]() |
#12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Den kan stå lenger enn ei veke ja. Eg har aldri opplevd at ho har blitt dårlig.
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Jeg prøvde å bruke en åpnet kremfløte denne uken, som var gått ut på dato for 2 måneder siden. Nå var den dårlig. Så holder også en knapp på at du kan bruke den melken både 1 og 2 uker over holdbarhetsdatoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva kan jeg fryse melk i?Etter en tråd om iskaffe så har jeg begynt å kjøpe den vaniljemelken både til iskaffe og bruker en stor dæsj i kapselkaffen, da blir den ikke bitter.
![]() |
|
|