|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Jeg skal lære en ung dame å strikke, og trenger et lett prosjekt som blir pent, er overkommelig og ikke alt for langtekkelig.
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Twist pannebånd er veeeldig enkle og man får et resultat som ser avansert ut. Fin julegave til venninner også, om hun synes det er gøy. Finnes masse videoer, bl.a. denne: Sist redigert av Charlie : 31-10-21 kl 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Jeg har hatt flere unge damer som har startet med Louisiana sweater. Den blir fin, er lettstrikket og har bare et par vanskelige ting. Mine har trengt hjelp ved raglandøkningene et par runder. Novice sweater chunky edition er også et alternativ.
![]() |
#4 |
--
|
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Min første genser var Novice genser fra PetiteKnit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Snuppa har jo blitt så urban og hip etter oppstart på vgs, så hun er i gang med slike pulsvanter fra petit knit. Oppskriften står under nybegynner. https://www.petiteknit.com/collectio...39511693819959
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?
Ja, hun strikker på rundpinne og har lært seg magic loop.
![]() |
![]() |
#8 |
I endring
|
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?
Om det er trepinne fra Knitpro kan dere gå innom en butikk og få ny.
![]() |
#9 |
Tøff
|
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Jeg har og et ønske om å lære meg å strikke, men det bråstopper så fort noen sier "strømpepinner" eller "magic loop".
![]() |
#10 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
Hun strikker dem i Sterk fra DuStoreAlpakka, men det er bare fordi det var restegarn vi allerede hadde hjemme. Hun har helt feil strikkefasthet, så jeg mistenker at de blir i største laget, men jeg har forsøkt å kompensere med tynnere pinner (og dermed knakk den). Hun har ikke strikket på mange år, og jeg ser at læringskurven er bratt nå. Om litt kommer hun til å få til mye mer.
![]() |
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Magic loop deler strikkemiljøet i to. Noen synes det er fantastisk, andre at det bare er en for lang rundpinne (med vekt på FOR lang). Begge deler er greit, det er en smakssak. Hvor magisk man synes det er, kommer gjerne an på hvor venn man er med strømpepinner, antar jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
#14 |
Licence to thrill
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Magic loop er egentlig bare at du strikker på en rundpinne som er «for lang», og så trekker du i viren etterhvert som du strikker dit wiren tyter ut (og drar den så ut på et annet punkt så du kan strikke videre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Noen strikker med magic loop fordi ektemennene deres klager over at strømpepinner "bråker".
![]() |
![]() |
#16 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg skal lære noen å strikke, hva er et kult og overkommelig prosjekt?Det er færre ting å holde orden på med lange rundpinner, og lett å strikke med 2 pinner i stedet for 5 liksom. Jeg bruker av og til to rundpinner i stedet for magic loop også.
![]() |
|
|